Vak: Project Online Contentmarketing credits: 5

Vakcode
COVP21CIB1
Naam
Project Online Contentmarketing
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
M.H.J. Marquart Scholtz
Werkvormen
  • Opdracht
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Online Content Marketing - Overige toetsing
  • Visuele communicatie 2 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De volgende competenties worden op niveau 1 ontwikkeld:

Project
 
Competentie Programmaleeruitkomst Vakleeruitkomsten
1.
Context & strategie
1. Signaleert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie, overziet internationale en (interculturele) ontwikkelingen en vertaalt de implicaties hiervan naar het communicatiebeleid. - De student analyseert het bedrijf, de bedrijfstak, de markt en de maatschappelijke context in relatie tot het probleem van het bedrijf.
- De student stelt een onderzoek op en rapporteert de onderzoeksresultaten in een onderzoeksrapport met een methodische onderbouwing.
2.
Doelgroep
& gedrag
4. Onderzoekt de wensen en behoeften van de doelgroep en begrijpt welke contextuele (culturele) factoren van invloed zijn op het gedrag van de doelgroep.

5. Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek.
- De student maakt een doelgroep- en concurrentenanalyse en werkt dit uit in een persona en positionering van het bedrijf.


- De student verantwoordt de gemaakte keuzes op basis van kennis, theorie en inzichten uit het onderzoek.
3.
Concept & creatie
 
7. Selecteert geschikte kanalen en (digitale) tools om passende communicatie voor de doelgroep te kiezen. - De student analyseert de contentstrategie van het bedrijf en maakt een nieuwe contentstrategie voor het bedrijf.
- De student doet onderzoek naar mediakanalen en maakt een onderbouwde keuze voor een mediakanaal.
8. Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie. - Student maakt content voor het bedrijf gebaseerd op de conclusies en aanbevelingen van het onderzoek.
5. Overtuiging & draagvlak 10. Adviseert vanuit de organisatie of als externe adviseur (consultant) over de communicatie van de organisatie, rekening houdend met de communicatiestrategie van de organisatie. - De student presenteert de conclusies van het onderzoek en kan zelfstandig zijn keuzes verdedigen.
 

Visuele communicatie

Competentie Programmaleeruitkomst Vakleeruitkomsten
3. Concept & creatie 6. Werkt een (creatief) concept uit dat aansluit bij de wensen van de (internationale) doelgroep en/of de doelstellingen van de organisatie - De student creëert grafische producten met Adobe Photoshop, gebruikmakend van eigen gemaakte foto's.
8. Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie. - De student past de in de les geleerde basisprincipes van fotografie toe op een serie zelfgemaakte foto’s. 
- De student creëert zes grafische producten met Adobe Photoshop, gebruikmakend van eigengemaakte foto’s, waarvan minimaal 3 aansluiten bij de organisatie.
- De student evalueert de bij het fotograferen gemaakte creatieve en technische keuze en licht deze toe.


 

Inhoud

Organisaties zetten steeds vaker online marketing in om de organisatiedoelstellingen te behalen. Het ontwikkelen van een (goede) contentstrategie wordt steeds belangrijker om op een efficiënte manier online te communiceren met de doelgroep.

De student ontwikkelt een contentstrategie en relevante online content voor een opdrachtgever door aan de ene kant de doelgroep te betrekken en aan de andere kant aan te sluiten bij de doelstellingen van de organisatie.

Voordat de contentstrategie en content ontwikkeld kan worden, doet de student in teamverband onderzoek in de vorm van het analyseren van:
• de opdrachtgever en de markt
• de doelgroep
• de concurrenten
• de positionering

Op basis hiervan ontwikkelt iedere student een contentstrategie en passende content en presenteert dit aan de opdrachtgever.

De studenten werken als junior communicatieadviseurs in teamverband, inspireren elkaar en delen hun expertise.

Bij Visuele Communicatie leert de student content te maken aan de hand van de Adobeprogramma's: Adobe Photoshop en Lightroom.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT