Vak: Professionele Vaardigheden 3 credits: 5
- Vakcode
- COVP23CPA3
- Naam
- Professionele Vaardigheden 3
- Studiejaar
- 2023-2024
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.M.A. van Leeuwen
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Adviesvaardigheden 3 - Overige toetsing
- PPO - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De volgende competentie (op niveau 1) staat centraal bij het vak: Professionele vaardigheden 3 en Persoonlijke en Professionele Ontwikkeling (PPO):
Competentie | Programmaleeruitkomst | Onderwerpen |
5. Overtuiging & draagvlak | 11. Communiceert zowel mondeling als schriftelijk correct, doelgroepgericht, zakelijk en beknopt en creëert hiermee draagvlak (commitment). | - De student schrijft, met tussentijdse feedback van medestudenten en de docent, doel- en doelgroepgerichte teksten met een bij het medium en tekstsoort passende structuur - De student schrijft, met tussentijdse feedback van medestudenten en de docent, overtuigende teksten door heldere verwoording van standpunt en argumenten en past daarin verrassend taalgebruik toe. - De student schrijft zelfstandig met tussentijdse feedback van medestudenten en de docent, teksten met een correcte Nederlandse spelling en grammatica. - De student kan mondeling anderen overtuigen en creëert daarmee draagvlak voor een stakeholder. - De student past tijdens een debat retorica, emotie en soundbites toe om anderen te overtuigen van het standpunt van de stakeholder. |
Professional skills | Professional Skills | -De student reflecteert op de gemaakte beroepsproducten, de samenwerking in de projectgroepen, de rol als communicatieprofessional en formuleert op basis hiervan de ontwikkelbehoefte en een studie- en carrièreplanning. |
Inhoud
In dit blok staan bij het vak Professionele Vaardigheden 3 de volgende onderwerpen centraal: argumenteren, debatteren en het schrijven van een doelgericht persbericht.
De student schrijft een Persbericht om daarmee de publieke opinie te beïnvloeden. Ook stelt de student een discussiedocument op ter voorbereiding op een debat. Daarnaast analyseert de student in groepsverband een televisiefragment op argumentatie. Tot slot leert de student mondelinge argumentatietechnieken, en past deze toe in een debat.
Bij het onderdeel Persoonlijke en Professionele ontwikkeling (PPO) reflecteert de student op de persoonlijke en professionele ontwikkeling.
De student schrijft een Persbericht om daarmee de publieke opinie te beïnvloeden. Ook stelt de student een discussiedocument op ter voorbereiding op een debat. Daarnaast analyseert de student in groepsverband een televisiefragment op argumentatie. Tot slot leert de student mondelinge argumentatietechnieken, en past deze toe in een debat.
Bij het onderdeel Persoonlijke en Professionele ontwikkeling (PPO) reflecteert de student op de persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT