Vak: Keuzes Maken 2
- Vakcode
- DMVP22KM2
- Naam
- Keuzes Maken 2
- Studiejaar
- 2023-2024
- ECTS credits
- -
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- K.H. van der Meer
- Werkvormen
-
- Individueel
- Opdracht
- Stage, werk
- Toetsen
-
- Portfolio 2 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De student:
Interpersoonlijk:
- Hanteert relevante communicatiemethoden, -technieken en -strategieën en toont inzicht in zijn communicatieve vaardigheden
- Creëert een veilig klimaat waarin op een coöperatieve en constructieve manier wordt gecommuniceerd en samengewerkt
- Levert een actieve, constructieve bijdrage aan verschillende vormen van overleg en samenwerken binnen en buiten het onderwijs
Omgevingsgericht:
- Ontwikkelt vanuit zijn vakmanschap producten en initieert, organiseert en evalueert projecten in een breed cultuur-maatschappelijk spectrum
Kritisch-reflectief en Onderzoekend
- Reflecteert doelbewust en/ of systematisch op zijn ontwikkeling als professional en maakt daarbij gericht gebruik van verschillende vormen van feedback
- Gebruikt praktijkervaringen en (praktijk) onderzoek voor een duurzame ontwikkeling van zijn beroepsvisie en professionaliteit
Interpersoonlijk:
- Hanteert relevante communicatiemethoden, -technieken en -strategieën en toont inzicht in zijn communicatieve vaardigheden
- Creëert een veilig klimaat waarin op een coöperatieve en constructieve manier wordt gecommuniceerd en samengewerkt
- Levert een actieve, constructieve bijdrage aan verschillende vormen van overleg en samenwerken binnen en buiten het onderwijs
Omgevingsgericht:
- Ontwikkelt vanuit zijn vakmanschap producten en initieert, organiseert en evalueert projecten in een breed cultuur-maatschappelijk spectrum
Kritisch-reflectief en Onderzoekend
- Reflecteert doelbewust en/ of systematisch op zijn ontwikkeling als professional en maakt daarbij gericht gebruik van verschillende vormen van feedback
- Gebruikt praktijkervaringen en (praktijk) onderzoek voor een duurzame ontwikkeling van zijn beroepsvisie en professionaliteit
Inhoud
Keuzes maken gaat over profilering van de docent muziek. De keuzeruimte in het curriculum geeft de mogelijkheid om te verbreden en te verdiepen op een manier die past bij de persoonlijke professionele behoeftes van de student. Vrijwel alle aspecten van professioneel docentschap in muzikaal-artistieke context en daarbuiten kunnen in de vorm van keuzeonderwijs (electives, OffCourses etc.), minor, eigen invullingen e.d. onderdeel zijn onderdeel van keuzes maken.
De startbekwame docent muziek heeft een persoonlijke en eigentijdse profilering en draagt deze uit met zijn/haar (startende) professionele praktijk. Hij/zij toont daarbij de kennis, attitude en vaardigheden waarmee eigen en andermans profilering zich ontwikkeld en actueel blijft.
De startbekwame docent muziek heeft een persoonlijke en eigentijdse profilering en draagt deze uit met zijn/haar (startende) professionele praktijk. Hij/zij toont daarbij de kennis, attitude en vaardigheden waarmee eigen en andermans profilering zich ontwikkeld en actueel blijft.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Prins Claus Conservatorium