Vak: Projecten Maken 1 credits: 5

Vakcode
DMVP22PRJ1
Naam
Projecten Maken 1
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
K.H. van der Meer
Werkvormen
  • Individueel
  • Opdracht
Toetsen
  • DoMu Live 1 - Overige toetsing
  • EAC 1 - Overige toetsing
  • KEN 1 - Overige toetsing
  • Koorproject 1 - Overige toetsing
  • MTW 1 - Overige toetsing
  • Semester Assessment 1 - Assessment

Leeruitkomsten

De student:

Artistiek:
- Brengt op inspirerende wijze (een deel van) een artistiek product door of met lerenden tot stand
- Draagt op inspirerende wijze bij aan de totstandkoming van muzikale en/ of interdisciplinaire producten door of samen met lerenden

Pedagogisch en Didactisch
- Zet zijn kennis en vaardigheden met betrekking tot kunsteducatie in omwille van de ontwikkeling van discipline-overstijgende leerprocessen en -gebieden

Interpersoonlijk:
- Hanteert relevante communicatiemethoden, -technieken en -strategieën en toont inzicht in zijn communicatieve vaardigheden
- Creëert een veilig klimaat waarin op een coöperatieve en constructieve manier wordt gecommuniceerd en samengewerkt
- Levert een actieve, constructieve bijdrage aan verschillende vormen van overleg en samenwerken binnen en buiten het onderwijs

Omgevingsgericht:
- Stimuleert en ondersteunt partijen in de samenleving om vragen op het gebied van cultuurparticipatie te expliciteren
- Opereert effectief binnen netwerken, media, procedures en afspraken die relevant zijn in de kunst- en cultuureducatieve context, zowel op analoog als digitaal gebied
- Ontwikkelt vanuit zijn vakmanschap producten en initieert, organiseert en evalueert projecten in een breed cultuur-maatschappelijk spectrum
- Toont zakelijk, creatief en organisatorisch inzicht bij het ontwikkelen van cultureel ondernemerschap voor de korte en langere termijn
- Onderhandelt over organisatorische, financiële en inhoudelijke aspecten van het werkveld met opdrachtgevers en andere belanghebbenden

Kritisch-reflectief en Onderzoeken
- Reflecteert doelbewust en/ of systematisch op zijn ontwikkeling als professional en maakt daarbij gericht gebruik van verschillende vormen van feedback
- Gebruikt praktijkervaringen en (praktijk) onderzoek voor een duurzame ontwikkeling van zijn beroepsvisie en professionaliteit

Inhoud

Projecten maken gaat over ondernemerschap in het muzikaal/artistiek-educatieve werkveld. Conceptuele, organisatorische, sociale/culturele en bedrijfsmatige aspecten van artistiek ondernemerschap zijn onderdeel van projecten maken.

De startbekwame docent muziek heeft een eigentijdse visie op ondernemen in het artistiek-educatieve werkveld en draagt deze uit met zijn/haar (startende) professionele praktijk. Hij/zij ziet en benut daarbij kansen voor eigen en andermans praktijk(en) en toont kennis, attitude en vaardigheden waarmee in verschillende en complexe beroepssituaties en -contexten overtuigend en passend gehandeld wordt.
De startbekwame docent muziek laat zien op ondernemend vlak transfer naar en verbinding met andere werkgebieden, sectoren en contexten te kunnen maken.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Prins Claus Conservatorium