Vak: Ergotherapeutisch indiceren credits: 5
- Vakcode
- ETVB22THEMA26
- Naam
- Ergotherapeutisch indiceren
- Studiejaar
- 2023-2024
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. Romkema
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Simulatie
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Digitaal tentamen - Computer, organisatie ToetsCentrum
- Professioneel product - Professioneel product
Leeruitkomsten
De student:
1.Past kennis van (multi)problematiek toe in het screeningsproces bij de client.
2.Voert een DTE-screeningsprocedure uit ten behoeve van de indicatie voor ergotherapie bij cliënten van verschillende doelgroepen.
3.Formuleert een onderbouwd voorstel voor behandeling voor cliënt en zijn/haar systeem en stemt dit af met andere betrokken zorgprofessionals.
4.Inventariseert en analyseert middels een bewust gekozen assessment samen met de cliënt het dagelijks handelen op grond van de overeengekomen indicatie.
1.Past kennis van (multi)problematiek toe in het screeningsproces bij de client.
2.Voert een DTE-screeningsprocedure uit ten behoeve van de indicatie voor ergotherapie bij cliënten van verschillende doelgroepen.
3.Formuleert een onderbouwd voorstel voor behandeling voor cliënt en zijn/haar systeem en stemt dit af met andere betrokken zorgprofessionals.
4.Inventariseert en analyseert middels een bewust gekozen assessment samen met de cliënt het dagelijks handelen op grond van de overeengekomen indicatie.
Inhoud
Thema 2.6 is gekoppeld aan thema 1.7 uit leerjaar 1. In thema 2.6 staat de beroepscompetentie screenen centraal. De studenten leren de directe toegankelijkheid ergotherapie (DTE) uit te voeren. Er wordt gewerkt met verschillende casussen, waarmee het uitvoeren van de DTE geoefend wordt.
De studenten doen naar aanleiding van de uitkomsten van de DTE een voorstel voor de behandeling en/of doorverwijzing naar andere zorgprofessionals.
Thema 2.6 wordt getoetst met een kennistoets en een professioneel product.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies