Vak: Afstudeeropdracht credits: 30

Vakcode
FCVB21ASO1C
Naam
Afstudeeropdracht
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
30
Taal
Nederlands
Coördinator
J.F. Heijink
Werkvormen
  • Afstudeeropdracht
Toetsen
  • Afstudeeropdracht - Overige toetsing

Leeruitkomsten

PI model Competentie Leeruitkomst
Leeruitkomst 1
Mijn PI – de witte bol
Professioneel vakmanschap De student heeft zijn professionele identiteit ontwikkeld door zich bewust te zijn van zijn eigen kennis, kunde en kwaliteiten in relatie tot zijn toekomstige beroep en legt daarover mondeling en schriftelijk verantwoording af. De student kent op basis van een ontwikkelplan zijn ontwikkelpunten en reflecteert op de eigen professionele vakmanschap.
Leeruitkomst 2 Ik – als professional Verantwoord handelen De student toont zijn professionele identiteit door zich te positioneren als duurzaam verantwoord handelende financial gericht op de kwaliteit van zijn eigen werk binnen de eigen afstudeerorganisatie en het afstudeerteam met oog voor de interculturele/ (internationale) maatschappelijke context, rekening houdend met de codes van de
beroepsgroep. De student reflecteert daarbij op zijn professioneel kritische houding.
Leeruitkomst 3 Ik – als professional Onderzoekend vermogen De student toont zijn professionele identiteit. Hij verantwoord met onderzoekend vermogen zelfstandig, in een financieel economische context, keuzes bij praktijkvragen voor de eigen afstudeerorganisatie en afstudeerteam met oog voor de (inter)nationale maatschappelijke context.
Leeruitkomst 4 Ik- als professional

Wij - team, organisatie,
maatschappij
Professioneel vakmanschap | Kwaliteitsverbetering De student toont zijn professionele identiteit door duurzaam professioneel vakmanschap te tonen binnen de eigen afstudeerorganisatie en het eigen afstudeerteam gericht op kwaliteitsverbetering van het eindresultaat. De student reflecteert op eigen vaktechnische kennis en kunde, mondelinge en schriftelijke communicatie en professionele argumentatie.
Leeruitkomst 5 Ik – als professional

Ik – als persoon

Wij - team, organisatie, maatschappij
Verantwoord handelen | Samenwerking De student toont zijn professionele identiteit door te reflecteren op het zijn van een start bekwaam financieel professional op het gebied van (multidisciplinair) effectief samenwerken, persoonlijk leiderschap en het hebben van een ondernemende houding.

Inhoud

De afstudeeropdracht bestaat uit het onderstaande:
  • Het verrichten van een praktijkgericht onderzoek (in een duo/individueel);
  • Het verder ontwikkelen van de Professionele Identiteit, wat tot uiting komt in het PI portfolio (individueel);
  • Assessment (individueel)
Onderzoeksopdracht:
De student toont onderzoekend vermogen door zelfstandig een onderzoek uit te voeren, waaruit blijkt dat de student aan alle beoordelingscriteria uit het beoordelingsprotocol voldoet. Het onderzoek resulteert in een adviesrapport voor een opdrachtgever, met eventueel één of meerdere beroepsproducten, waarbij de problematiek op de inhoudelijke werkgebieden van de opleiding ligt. 
De student past hierbij verschillende onderzoekstechnieken toe.
  
Assessment Professionele Identiteit
De student schrijft zijn ‘startverhaal’ als beginnend financieel professional met bijbehorende bewijzen als input op het eindassessment. De student neemt deel aan een assessment over zijn professionele identiteit. De student toont aan hoe hij als startend financieel professional verantwoord handelt en dat hij over professioneel vakmanschap beschikt. Bovenstaande elementen zijn vervolgens onderwerp van gesprek in het assessment. Daarnaast wordt de student bevraagd op het door hem uitgevoerde onderzoek waarbij gemaakte keuzes, onderbouwing en verantwoording en kwaliteit van de adviezen onderwerpen zijn die aan bod komen.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance