Vak: IT Service Management credits: 5

Vakcode
ITDP21ITSM
Naam
IT Service Management
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
W.H. Nijdam
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Opdracht
  • Simulatie
  • Werkcollege
Toetsen
  • IT Service Management - Overige toetsing

Leeruitkomsten

  • De student beschrijft Service Level afspraken in een eenvoudige casus situatie.
  • De student beschrijft een proces volgens een gangbare methode.
  • De student beschrijft in detail de best practices van Incident Management, Change Management en Service Level Management volgens een gangbaar ITSM-framework.
  • De student beschrijft op hoofdlijnen de best practices van IT Service managementprocessen Management conform een gangbaar ITSM-framework.
  • De student maakt een marketingplan voor een IT-dienstenleverancier.
  • De student past in het ICT-werkveld gangbare probleemoplossingsmethoden toe in een casus situatie.
  • De student voert een audit uit aan de hand van een interview en een procesnorm.

Inhoud

In het vak ITSM leer je welke processen en beroepsproducten nodig zijn om een IT-organisatie of IT-afdeling aan te sturen. Je leert de gebruikte methoden en het jargon in IT-beheer en je gaat daadwerkelijk een aantal beroepsproducten opleveren, zoals een procesbeschrijving, een auditverslag en een marketingplan voor een IT-bedrijf.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT