Vak: IT Service Management credits: 5
- Vakcode
- ITDP21ITSM
- Naam
- IT Service Management
- Studiejaar
- 2023-2024
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- W.H. Nijdam
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Opdracht
- Simulatie
- Werkcollege
- Toetsen
-
- IT Service Management - Overige toetsing
Leeruitkomsten
- De student beschrijft Service Level afspraken in een eenvoudige casus situatie.
- De student beschrijft een proces volgens een gangbare methode.
- De student beschrijft in detail de best practices van Incident Management, Change Management en Service Level Management volgens een gangbaar ITSM-framework.
- De student beschrijft op hoofdlijnen de best practices van IT Service managementprocessen Management conform een gangbaar ITSM-framework.
- De student maakt een marketingplan voor een IT-dienstenleverancier.
- De student past in het ICT-werkveld gangbare probleemoplossingsmethoden toe in een casus situatie.
- De student voert een audit uit aan de hand van een interview en een procesnorm.
Inhoud
In het vak ITSM leer je welke processen en beroepsproducten nodig zijn om een IT-organisatie of IT-afdeling aan te sturen. Je leert de gebruikte methoden en het jargon in IT-beheer en je gaat daadwerkelijk een aantal beroepsproducten opleveren, zoals een procesbeschrijving, een auditverslag en een marketingplan voor een IT-bedrijf.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT