Vak: Mijn professionele ontwikkeling credits: 5
- Vakcode
- SIREP9MPO1
- Naam
- Mijn professionele ontwikkeling
- Studiejaar
- 2023-2024
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- R. Beijert
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Individueel
- Opdracht
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Mijn professionele ontwikkeling - Portfolio assessment
Leeruitkomsten
Organiseren/Integraal samenwerken (niveau 1)
- De student stelt samen met medestudenten afspraken op en benoemt de consequenties hiervan.
- De student geeft en ontvangt adequaat feedback aan en van medestudenten en docenten.
- De student gebruikt feedback om persoonlijke kwaliteiten en ontwikkelaspecten in beeld te brengen.
- De student onderzoekt eigen normen, waarden en overtuigingen en de invloed daarvan op eigen werkzaamheden.
Conflicten hanteren (niveau 1)
- De student benoemt de gezamenlijke en tegenstrijdige belangen van verschillende partijen.
- De student herkent verschillende stijlen van conflicthantering en hun effectiviteit.
- De student kent zijn/haar eigen conflictstijl.
- De student stelt samen met medestudenten afspraken op en benoemt de consequenties hiervan.
- De student geeft en ontvangt adequaat feedback aan en van medestudenten en docenten.
- De student gebruikt feedback om persoonlijke kwaliteiten en ontwikkelaspecten in beeld te brengen.
- De student onderzoekt eigen normen, waarden en overtuigingen en de invloed daarvan op eigen werkzaamheden.
Conflicten hanteren (niveau 1)
- De student benoemt de gezamenlijke en tegenstrijdige belangen van verschillende partijen.
- De student herkent verschillende stijlen van conflicthantering en hun effectiviteit.
- De student kent zijn/haar eigen conflictstijl.
Inhoud
Naast inhoudelijke vakgerichte kennis en vaardigheden werkt de student gedurende het jaar aan de ontwikkeling van zijn of haar professionele identiteit, als toekomstig hbo (sociaal)juridisch professional. Welke keuzes maakt de student en wat onderscheidt de studenten van anderen?
De student werkt gedurende het jaar aan een ontwikkelportfolio waarin hij/zij met behulp van diverse opdrachten aantoont de leeruitkomsten behaald te hebben en geschikt te zijn voor de opleiding tot hbo (sociaal)juridisch professional. De opdrachten zijn gericht op persoonlijke en maatschappelijke vorming, professioneel handelen en een onderzoekende, ondernemende houding. De student reflecteert door middel van deze opdrachten op de professionele ontwikkeling, samen met de coachgroep, POB'er en door middel van zelfevaluatie.
De student werkt gedurende het jaar aan een ontwikkelportfolio waarin hij/zij met behulp van diverse opdrachten aantoont de leeruitkomsten behaald te hebben en geschikt te zijn voor de opleiding tot hbo (sociaal)juridisch professional. De opdrachten zijn gericht op persoonlijke en maatschappelijke vorming, professioneel handelen en een onderzoekende, ondernemende houding. De student reflecteert door middel van deze opdrachten op de professionele ontwikkeling, samen met de coachgroep, POB'er en door middel van zelfevaluatie.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Rechtenstudies