Vak: Eventmanagement & marketingcommunicatie pro credits: 10

Vakcode
ASVA21SK9
Naam
Eventmanagement & marketingcommunicatie pro
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
10
Taal
Nederlands
Coördinator
P. Reimert
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Opdracht
  • Werkcollege
Toetsen
  • Eventmanagement & marketingcommunicatie pro - Professioneel product

Leeruitkomsten

De volgende leeruitkomsten staan in deze module centraal (3 van de 5 leeruitkomsten: leeruitkomst 3 + 4 aangevuld met één overige leeruikomst naar keuze):
 

  1. De Ad sport professional geeft op een systematische wijze sturing aan zijn eigen professionele identiteit op basis van reflectie en m.b.v. kennis en ervaringen van anderen en draagt op deze wijze bij aan de ontwikkeling van zichzelf en de directe, professionele omgeving  
  2. De Ad sport professional is een nieuwsgierige professional in de sport- en beweegcontext, die onder begeleiding methodisch te werk gaat vanuit een gezonde nieuwsgierigheid en proactieve houding. Hij stelt vragen, analyseert en interpreteert onder begeleiding resultaten van onderzoek. Op basis van de opgedane kennis en inzichten ontwikkelt hij onder begeleiding passende sport- en beweegproducten  
  3. De Ad sport professional coördineert, positioneert en begeleidt projecten en programma’s ter bevordering van sport en bewegen. De Ad sport professional initieert deze projecten en voert deze beweegprogramma’s samen met anderen en onder begeleiding uit en is daarbij in staat om naar gelang de situatie een uitvoerende en coördinerende rol te vervullen op tactisch en operationeel niveau*   
  4. De Ad sport professional managet en organiseert binnen gestelde kaders onder begeleiding- en deels zelfstandig een goede bedrijfsvoering en adequate uitvoering van de werkzaamheden en is daarin ondernemend*   
  5. De Ad sport professional ontwikkelt, adviseert, implementeert en evalueert onder begeleiding over strategie en beleid omtrent sport en bewegen. De Ad sport professional hanteert hierbij zelfstandig de beleidscyclus met als doel de continuïteit en kwaliteit van zowel de sport- en beweegproducten als de waarde voor de (sport)organisatie te borgen en te ontwikkelen  

Inhoud

In dit studieonderdeel staat het leren van een integrale aanpak voor eventmanagement en marketingcommunicatie centraal. Je verkent de theorie rondom eventmanagement op basis van diverse voorbeelden uit binnen- en buitenland, neemt een kijkje in de keuken van evenementenorganisaties en past deze kennis vervolgens toe bij de organisatie van jullie eigen evenement. Tijdens de module werk je samen in werkgroepen van +- 6 studenten.

Na het uitwerken en pitchen van jullie concept gaan jullie aan de gang met de organisatie van het evenement. Dit doen jullie aan de hand van de clusters algemene zaken, commerciële zaken, publieke zaken en operationele zaken. Alle organisatorische keuzes en afwegingen documenteer je in het eventplan welke je uiteindelijk gebruikt als bewijslast in jouw digitaal portfolio.

Om je te helpen binnen de organisatie van je event zijn er diverse lessen rondom eventmanagement en vindt er periodiek consult plaats met de studieteams. Daarnaast zijn er een vijftal kennismodules die je dient af te ronden en volbreng je twee fieldresearch opdrachten. De uitkomsten upload je als datapunten binnen je digitaal portfolio.

Rond de kerstvakantie vindt het evenement daadwerkelijk plaats. Jullie goede organisatie leidt tot een fantastische belevenis voor de deelnemers, de toeschouwers en de door jullie geworven vrijwilligers. Na afloop zorg je uiteraard voor een gedegen evaluatie.

De toetsing van de module vindt plaats op basis van het door jou aangeleverde digitaal portfolio. Hierin upload je datapunten waaronder de volbrachte moduletoetsen, het gedane fieldresearch, het eventplan en ontvangen feedback. Daarnaast upload je eventuele overige bewijslast waarmee jij je ontwikkeling op de genoemde leeruitkomsten aantoont.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Sportstudies