Vak: Stage credits: 25

Vakcode
BVVH24STAGE2
Naam
Stage
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
25
Taal
Nederlands
Coördinator
J.J.H. Kasemier
Werkvormen
  • Stage, werk
Toetsen
  • Stage - Opdracht

Leeruitkomsten

De student werkt in een professionele context mee aan beroepsproducten, verzamelt deze op gestructureerde wijze en verantwoordt zijn bijdrage hieraan.

De student geeft op overzichtelijke en systematische wijze inzicht in project en projectverloop, kijkend naar relevante aspecten als ervaringen, kennis, ideeën, etc.

De student stelt eigen doelen vast en waar nodig bij of stelt nieuwe doelen vast, gericht op het eigen functioneren en de persoonlijke ontwikkeling in de beroepspraktijk.

De student verricht op gestructureerde wijze praktijkgericht onderzoek naar een reëel vraagstuk uit het domein van Built Environment, met passende inzet van beschikbare en relevante kennis, theorieën en methodieken.

De student brengt op gestructureerde en effectieve wijze informatie, ideeën en oplossingen over, en kiest daarin doordacht en doelgericht voor vorm en (beeld)taal voor de communicatie.

De student reflecteert op het (beroepsmatig) handelen, gericht op het project en projectverloop, het eigen functioneren en de persoonlijke ontwikkeling in de beroepspraktijk, terugkijkend op relevante aspecten als ervaringen, kennis, ideeën, etc.

Inhoud

Algemeen:
Werken en leren in een praktijksituatie bij een bedrijf of organisatie. De student werkt in een externe context aan concrete beroepsproducten die gebruikelijk en exemplarisch zijn voor de betreffende context. De student ontwikkelt daarmee vaardigheden die bijdragen aan de generieke HBO-competenties; communiceren en samenwerken, managen en innoveren en onderzoeken.

Verder wordt er gewerkt aan meerdere technische competenties die afhankelijk zijn van de context waarin de student werkt. Tijdens het werken in de context ontwikkelt de student zich ook persoonlijk als de toekomstige ingenieur en is hij in staat te reflecteren op die persoonlijk ontwikkeling. Naast het werken in de externe context, zijn er momenten gereserveerd voor ondersteuning, feedback en training op het thuis-instituut.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Future Environments