Vak: Sales credits: 5
- Vakcode
- CEDP22SAL
- Naam
- Sales
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.M. Feenstra
- Werkvormen
-
- Action learning
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Sales - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student:
• Kent de structuur en de fasen van het salesgesprek en kan deze toepassen;
• Is in staat verbinding te krijgen met de gesprekspartner;
• kan met vraagtechnieken achter de behoeften komen van de klant;
• kan een oplossing met overtuiging brengen door deze te vertalen naar de klantbehoeften en klantvoordelen;
• is in staat de basis te leggen voor een duurzame klantrelatie.
- WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
De student:
• Kent de structuur en de fasen van het salesgesprek en kan deze toepassen;
• Is in staat verbinding te krijgen met de gesprekspartner;
• kan met vraagtechnieken achter de behoeften komen van de klant;
• kan een oplossing met overtuiging brengen door deze te vertalen naar de klantbehoeften en klantvoordelen;
• is in staat de basis te leggen voor een duurzame klantrelatie.
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud:
De student krijgt theorie tijdens de lessen om een basis verkoopgesprek te kunnen voeren. Dit doen we aan de hand van het BRUG model. Het verkoopgesprek is gericht op het aangaan van een langdurige klantrelatie en het in kaart brengen van de klantbehoeften. De student kan na het achterhalen van de klantbehoeften het aanbod op overtuigende wijze presenteren aan de klant, gericht op de klantvoordelen en de deal maken. De student participeert actief tijdens de lessen en laat in de salesgesprekken zien de theorie en vaardigheden te beheersen. Na de lessen documenteert de student alle opdrachten in een portfolio en laat zijn ontwikkeling zien door middel van een reflectie.
Studiemateriaal:
Geen boek, alle recente informatie staat op de blackboard site van CE-dt of de blackboard course. Hier staat ook de Handout van de docent.
Inhoud:
De student krijgt theorie tijdens de lessen om een basis verkoopgesprek te kunnen voeren. Dit doen we aan de hand van het BRUG model. Het verkoopgesprek is gericht op het aangaan van een langdurige klantrelatie en het in kaart brengen van de klantbehoeften. De student kan na het achterhalen van de klantbehoeften het aanbod op overtuigende wijze presenteren aan de klant, gericht op de klantvoordelen en de deal maken. De student participeert actief tijdens de lessen en laat in de salesgesprekken zien de theorie en vaardigheden te beheersen. Na de lessen documenteert de student alle opdrachten in een portfolio en laat zijn ontwikkeling zien door middel van een reflectie.
Studiemateriaal:
Geen boek, alle recente informatie staat op de blackboard site van CE-dt of de blackboard course. Hier staat ook de Handout van de docent.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance