Vak: Professionele Identiteit 6 credits: 5
- Vakcode
- CELB21PFI6
- Naam
- Professionele Identiteit 6
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.M. Feenstra
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Professionele Identiteit 6 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- Creativiteit
- Samenwerken
- Initiatief
- Doorzettingsvermogen
- Aanpassingsvermogen
- Communicatief
- Verantwoordelijkheidsbesef
- Commercieel bewustzijn
- Leiderschap
- Nieuwsgierigheid
- Kritisch denken
- De student krijgt inzicht omtrent zijn eigen kunnen in het professioneel handelen:
- De student zal d.m.v diverse reflectiemethodes aangeven op welke wijze hij/zij de ‘Interne omgeving’ en/of onderzoek heeft toegepast in het werkveld en/of binnen de ALO.
- De student leert basistechnieken omtrent presenteren, zoals omgaan met stress voorafgaand een presentatie, articuleren en het publiek te boeien.
- De student leert hoe een netwerk functioneert en de (on)mogelijkheden van netwerken kennen en waarderen.
- De student krijgt inzicht in hoe cultuur invloed heeft op gedrag en drijfveren.
- De student kent diverse intervisiemethodes en weet deze in te zetten.
- De student reflecteert op de belangrijkste ervaringen tijdens de studietijd en gebruikt dit als input voor een toekomstplan.
- De student krijgt inzicht in hoe hij/zij zichzelf kan onderscheiden door werkervaring en kwaliteiten tijdens een sollicitatieprocedure.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Verdiepend
Inhoud:
De lessen van PI (Professionele identiteit) sluiten in SEM 2 nauw aan op het onderdeel ALO (Action Learning Opdracht). Er wordt via een digitaal portfolio (Edubook) theorie m.b.t. de eigen professionele ontwikkeling behandeld, waarvan een student betekenisvol kan reflecteren op zijn eigen gedrag. De student schaft ten eerste het Edubook aan (zie boekenlijst). Vervolgens maakt de student elke week de opdrachten die in dit Edubook staan. In de wekelijkse bijeenkomsten staat centraal:
- werk: reflectie op eigen ontwikkeling & intervisie, praktische zaken en bedrijfsbezoeken
- onderwerpen uit het Edubook
- wat nodig is om de studieonderdelen in het betreffende semester succesvol af te ronden (theorie toepasbaar maken, opdrachten verduidelijken etc.). Bijvoorbeeld wordt in het tweede gedeelte SEM2 de AL o.a. getoetst met een pitch. In PI wordt hier aandacht aan besteed en de studiecoach beoordeelt mee tijdens de pitch (zie hiervoor het beoordelingsformulier).
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
De lessen van PI (Professionele identiteit) sluiten in SEM 2 nauw aan op het onderdeel ALO (Action Learning Opdracht). Er wordt via een digitaal portfolio (Edubook) theorie m.b.t. de eigen professionele ontwikkeling behandeld, waarvan een student betekenisvol kan reflecteren op zijn eigen gedrag. De student schaft ten eerste het Edubook aan (zie boekenlijst). Vervolgens maakt de student elke week de opdrachten die in dit Edubook staan. In de wekelijkse bijeenkomsten staat centraal:
- werk: reflectie op eigen ontwikkeling & intervisie, praktische zaken en bedrijfsbezoeken
- onderwerpen uit het Edubook
- wat nodig is om de studieonderdelen in het betreffende semester succesvol af te ronden (theorie toepasbaar maken, opdrachten verduidelijken etc.). Bijvoorbeeld wordt in het tweede gedeelte SEM2 de AL o.a. getoetst met een pitch. In PI wordt hier aandacht aan besteed en de studiecoach beoordeelt mee tijdens de pitch (zie hiervoor het beoordelingsformulier).
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance