Vak: Product testing credits: 5
- Vakcode
- CELB23PDT
- Naam
- Product testing
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- R.H. Peeks
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Product testing - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Student is in staat om de gekozen optie uit te werken te concretiseren en te testen op haalbaarheid.
1. Verdere uitwerking van de optie in concrete marketing/management acties
2. Financiele onderbouwing van de optie en haalbaarheid van de investering op korte en langere termijn
3. Visualisatie in een poster/ video/website ed.
4. Testen binnen doelgroep/stakeholders op haalbaarheid
5. Op te leveren beroepsproduct: grafisch worden vormgegeven met verslaglegging en/of video.
1. Verdere uitwerking van de optie in concrete marketing/management acties
2. Financiele onderbouwing van de optie en haalbaarheid van de investering op korte en langere termijn
3. Visualisatie in een poster/ video/website ed.
4. Testen binnen doelgroep/stakeholders op haalbaarheid
5. Op te leveren beroepsproduct: grafisch worden vormgegeven met verslaglegging en/of video.
Inhoud
Semester 5 bestaat uit: het uitvoeren van een marktverkenning, het bouwen van een prototype, het testen van dit prototype en het opstellen van een ondernemingsplan samen met het bouwen van de off- en online communicatie.
Dit onderdeel bestaat uit het testen van de optie die gekozen is. Concreet ga je het concept wat je kort hebt uitgewerkt testen, verder verdiepen, markt testing en concretiseren. Je gebruikt hierbij alle creatieve middelen, video, visualisatie etc om je boodschap en de haalbaarheid van de optie (protoype) over te kunnen brengen.
Een prototype kan een product zijn maar ook nieuwe additionele dienstverlening zolang het maar lange termijn business bepalend is voor bijvoorbeeld nieuwe doelgroepen.
Het te beoordelen beroepsproduct mag alleen grafisch worden vormgegeven met verslaglegging en/of video.
Belangrijk te weten: deze minor schrijft geen literatuur voor, de student(en) of teams van studenten bepalen zelf welke bronnen, literatuur, whitepapers of anders gebruikt moeten worden ter onderbouwing en/of visualisatie van het project. Voorop staat niet the theoretische onderbouwing maar de haalbaarheid van het business/marketing concept onderbouwd met feiten. Student (en) dienen zelfstandig - zoals bij een scriptie - deze minor uit te voeren en worden daraop ook beoordeeld.
Beroepsproduct concept testing dient ingeleverd te worden bij de begeleidende docent.
Dit onderdeel bestaat uit het testen van de optie die gekozen is. Concreet ga je het concept wat je kort hebt uitgewerkt testen, verder verdiepen, markt testing en concretiseren. Je gebruikt hierbij alle creatieve middelen, video, visualisatie etc om je boodschap en de haalbaarheid van de optie (protoype) over te kunnen brengen.
Een prototype kan een product zijn maar ook nieuwe additionele dienstverlening zolang het maar lange termijn business bepalend is voor bijvoorbeeld nieuwe doelgroepen.
Het te beoordelen beroepsproduct mag alleen grafisch worden vormgegeven met verslaglegging en/of video.
Belangrijk te weten: deze minor schrijft geen literatuur voor, de student(en) of teams van studenten bepalen zelf welke bronnen, literatuur, whitepapers of anders gebruikt moeten worden ter onderbouwing en/of visualisatie van het project. Voorop staat niet the theoretische onderbouwing maar de haalbaarheid van het business/marketing concept onderbouwd met feiten. Student (en) dienen zelfstandig - zoals bij een scriptie - deze minor uit te voeren en worden daraop ook beoordeeld.
Beroepsproduct concept testing dient ingeleverd te worden bij de begeleidende docent.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance