Vak: Onderzoek credits: 2
- Vakcode
- CELP20ONZ
- Naam
- Onderzoek
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- R.H. Peeks
- Werkvormen
-
- Individueel
- Toetsen
-
- Onderzoek - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Dit onderdeel heeft de volgende leeruitkomsten:
- De student kan duiden wat deskresearch is en het belang van deskresearch aangeven;
- De student kan een opdracht vertalen naar geschikte vraagpunten voor deskresearch en daarbij invulling geven aan een centraal vraagstuk.
- De student kent de beschikbare deskresearchtechnieken en de voor- en nadelen daarvan om te kunnen beoordelen welke technieken voor verschillende vraagstukken geschikt zijn.
- De student weet hoe je de operatie van een deskresearch kan opzetten.
- De student weet hoe uitkomsten van een deskresearch op een juiste wijze verwerkt kunnen worden in een rapportage.
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud:
Marktonderzoek wordt gedaan om informatie op te leveren waarmee gefundeerde beslissingen kunnen worden genomen met betrekking tot marketingvraagstukken. Er zijn twee soorten van marktonderzoek, deskresearch en fieldresearch.
Dit onderdeel gaat over het doen van deskresearch, dat is het zoeken naar bestaande informatie. In dit onderdeel leer je dit soort informatie zoeken, kritisch beoordelen en weergeven. Hierbij wordt een stappenplan doorlopen bestaande uit 6 stappen, de zogenaamde Big 6.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
Inleidend
Inhoud:
Marktonderzoek wordt gedaan om informatie op te leveren waarmee gefundeerde beslissingen kunnen worden genomen met betrekking tot marketingvraagstukken. Er zijn twee soorten van marktonderzoek, deskresearch en fieldresearch.
Dit onderdeel gaat over het doen van deskresearch, dat is het zoeken naar bestaande informatie. In dit onderdeel leer je dit soort informatie zoeken, kritisch beoordelen en weergeven. Hierbij wordt een stappenplan doorlopen bestaande uit 6 stappen, de zogenaamde Big 6.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance