Vak: Onderzoek credits: 2

Vakcode
CELP20ONZ
Naam
Onderzoek
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
R.H. Peeks
Werkvormen
  • Individueel
Toetsen
  • Onderzoek - Computer, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

Dit onderdeel heeft de volgende leeruitkomsten:
  1. De student kan duiden wat deskresearch is en het belang van deskresearch aangeven;
  2. De student kan een opdracht vertalen naar geschikte vraagpunten voor deskresearch en daarbij invulling geven aan een centraal vraagstuk.
  3. De student kent de beschikbare deskresearchtechnieken en de voor- en nadelen daarvan om te kunnen beoordelen welke technieken voor verschillende vraagstukken geschikt zijn.
  4. De student weet hoe je de operatie van een deskresearch kan opzetten.
  5. De student weet hoe uitkomsten van een deskresearch op een juiste wijze verwerkt kunnen worden in een rapportage.

Inhoud

Niveau:
Inleidend

Inhoud:
Marktonderzoek wordt gedaan om informatie op te leveren waarmee gefundeerde beslissingen kunnen worden genomen met betrekking tot marketingvraagstukken. Er zijn twee soorten van marktonderzoek, deskresearch en fieldresearch.
Dit onderdeel gaat over het doen van deskresearch, dat is het zoeken naar bestaande informatie. In dit onderdeel leer je  dit soort informatie zoeken, kritisch beoordelen en weergeven.  Hierbij wordt een stappenplan doorlopen bestaande uit 6 stappen, de zogenaamde Big 6.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance