Vak: Online Marketing opdracht credits: 5

Vakcode
CEMB18OMO
Naam
Online Marketing opdracht
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
L.M. Terluin
Werkvormen
  • Hoorcollege
Toetsen
  • Online Marketing opdracht - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
  • Secundair bronnen onderzoek doen op basis van beschikbare data in een klantendatabase en Google Analytics database
  • Het kunnen door vertalen van de analyses naar commerciële kansen

Inhoud

Niveau:
Gevorderd

Inhoud:
Online marketing is een belangrijk onderdeel van de marketing. Onder online marketing valt onder andere adverteren in zoekmachines (SEA), de zorg voor een optimale vindbaarheid (SEO), optimale gebruiksvriendelijkheid van websites en apps (usability), commerciële inzet van sociale media en videokanalen. Of een bedrijf nu een puur digitale speler is, een mengvorm van digitaal en fysiek hanteert danwel hoofdzakelijk offline werkt maar wel met een online ondersteuning: kennis van online marketing is essentieel.

Het vak Online Marketing Opdracht hangt nauw samen met het vak Datadriven Marketing.  Samen geven deze twee vakken een goede basis voor de marketing professional van morgen. 

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-dt of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance