Vak: Operationele Marketing credits: 5
- Vakcode
- CEMB19OMK
- Naam
- Operationele Marketing
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.J. Pijbes
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Toetsen
-
- Operationele Marketing - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
1. De student brengt dmv een casus op een analytische manier de macro en meso omgeving in kaart gebruikmakend van de juiste modellen.
2. De student laat zien de (complexe) functionele gebieden van de onderneming te doorgronden en vertaalt dit in een analyse op micro niveau getoets dmv een casus (comp 5)
3. Binnen de complexe marketing omgeving bepaalt de student het kern issue van de onderneming weke zijn onderbouwd met de juiste modellen.
4. De student benoemt verschillende strategische opties en maakt een afweging op basis van argumenten welke optie de voorkeur heeft en waarom. Student dient de doelstelling voor de opties smart te maken en te onderbouwen
- WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
- Creativiteit
- Communicatief
- Commercieel bewustzijn
1. De student brengt dmv een casus op een analytische manier de macro en meso omgeving in kaart gebruikmakend van de juiste modellen.
2. De student laat zien de (complexe) functionele gebieden van de onderneming te doorgronden en vertaalt dit in een analyse op micro niveau getoets dmv een casus (comp 5)
3. Binnen de complexe marketing omgeving bepaalt de student het kern issue van de onderneming weke zijn onderbouwd met de juiste modellen.
4. De student benoemt verschillende strategische opties en maakt een afweging op basis van argumenten welke optie de voorkeur heeft en waarom. Student dient de doelstelling voor de opties smart te maken en te onderbouwen
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
Student laat zijn kennis zien op het gebied van analyse, strategie, tactiek en implementatie en is in staat om het marketingbeleid van een onderneming door te vertalen naar de marketing mix elementen te samen met een geïntegreerde marketingcommunicatieplanning (zie andere vak). Student is tevens in staat om zijn eigen werkomgeving te analyseren en door middel van newsletters te vertalen naar de theorie.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-dt of de blackboard course.
Inhoud:
Student laat zijn kennis zien op het gebied van analyse, strategie, tactiek en implementatie en is in staat om het marketingbeleid van een onderneming door te vertalen naar de marketing mix elementen te samen met een geïntegreerde marketingcommunicatieplanning (zie andere vak). Student is tevens in staat om zijn eigen werkomgeving te analyseren en door middel van newsletters te vertalen naar de theorie.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-dt of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance