Vak: Domein Onderzoek 11 credits: 5

Vakcode
CEVB23DIMONZ11
Naam
Domein Onderzoek 11
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
T.J. Fischer
Werkvormen
  • Opdracht
Toetsen
  • Digital marketing 11 - project - Overige toetsing
  • Onderzoek 11: onderzoeksverantwoording - Computer, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:

Onderzoeksverantwoording:
Door het behalen van deze leeruitkomst is de student in staat om onderzoeksverantwoording toe te passen binnen commerciële economie. De student kan een onderzoeksopzet ontwikkelen, onderzoeksgegevens verzamelen en analyseren, resultaten presenteren en onderzoeksverantwoording waarborgen. Deze vaardigheden stellen de student in staat om bij te dragen aan de wetenschappelijke basis van commerciële economie, de betrouwbaarheid van onderzoek te waarborgen en onderzoeksresultaten effectief te communiceren binnen commerciële organisaties.

Project digital:
Door het behalen van deze leeruitkomst is de student in staat om integraal denken en handelen toe te passen binnen commerciële economie. De student kan complexe bedrijfsvraagstukken analyseren, integrale oplossingen ontwikkelen en implementatieplannen formuleren. Deze vaardigheden stellen de student in staat om waardevolle bijdragen te leveren aan het oplossen van complexe bedrijfsvraagstukken, het behalen van organisatiedoelen en het creëren van waarde binnen commerciële organisaties.

Inhoud

Niveau:
Gevorderd

Inhoud
Onderzoeksverantwoording:
Het onderdeel onderzoek (2EC) is een voorbereiding op het maken van de onderzoeksonderdelen van de afstudeeropdracht. De volgende onderwerpen zullen de revue passeren: representativiteit, betrouwbaarheid en validiteit (herhaling en verdieping), deskresearch (literatuuronderzoek, conceptueel model en bronnen voor data), verslaglegging van resultaten en onderzoeksverantwoording. Een aantal voorbeeldverslagen zullen worden behandeld om deze onderdelen toe te lichten, deze vormen onderdeel van de toetsing.

Project digital:
In de IOP wordt een deel en een combinatie van de specifieke opgedane DIM kennis in de praktijk gebracht. Hiervoor wordt nauw samengewerkt met Daar-om.nl waarbij je voor een daadwerkelijke webshop een aantal online marketing activiteiten gaat uitvoeren.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
 

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance