Vak: Domein Professionele en persoonlijke groei 11 credits: 5

Vakcode
CEVB23DIMPPG11
Naam
Domein Professionele en persoonlijke groei 11
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
M. Bulten
Werkvormen
  • Opdracht
Toetsen
  • PPG-skills 11 / Neuromarketing - Overige toetsing
  • PPG-skills 11 / Procesmanagement - Overige toetsing
  • PPG-skills 11 / reflecteren 2 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:

PPG; reflecteren
De student kan zijn zelfregulerend vermogen benoemen en toepassen en hierop reflecteren.

Applied psychology & branding
Door het behalen van deze leeruitkomst is de student in staat om psychologische kennis en inzichten toe te passen binnen commerciële economie. De student kan consumentengedrag analyseren, merkstrategieën ontwikkelen en merkervaringen creëren die aansluiten bij de psychologische behoeften van consumenten. Deze vaardigheden stellen de student in staat om effectieve brandingstrategieën te ontwikkelen, merkwaarde te vergroten en bij te dragen aan het succes van commerciële organisaties binnen commerciële economie.

Organisational innovation & design:
Door het behalen van deze leeruitkomst is de student in staat om organisatie-innovatie en -ontwerpvaardigheden toe te passen binnen commerciële economie. De student kan innovatieve processen faciliteren, methoden toepassen om nieuwe ideeën te genereren, veranderingen binnen organisaties ontwerpen en implementeren, en innovatieve teams leiden. Deze vaardigheden stellen de student in staat om bij te dragen aan het bevorderen van organisatie-innovatie, het creëren van concurrentievoordeel en het aanpassen aan veranderende marktomstandigheden binnen commerciële organisaties.

 

Inhoud

Niveau:
Inleidend

Inhoud
PPG:
In de workshop Professionele Identiteit werk je in twee dagdelen aan je professionele identiteit. Via voorbereiding en input tijdens de workshop kom je tot bouwstenen die leiden tot een ontwerp. Uiteindelijk presenteer je dit ontwerp aan elkaar.

Applied psychology & branding
In deze cursus wordt ingegaan op brand touchpoints waarbij een koppeling wordt gemaakt tussen de psychologie achter branding en de wijze waarop dat in de customer journey wordt ingezet.

Organisational innovation & design:
Als Digital marketeer hebben je acties vaak direct invloed op de verkoop en leveringsprocessen in de organisatie. De aansturing van de processen in de e-business, getriggerd vanuit de digital marketing, zijn dan ook bepalend voor het succes van een marketingactie. Dit vereist korte lijnen, snelle respons en daarmee inzicht in bedrijfsprocessen. In deze cursus maken we kennis met procesmatig denken en het beschrijven, visualiseren, analyseren en verbeteren van bedrijfsprocessen. Met als uiteindelijke doel het ontwerpen en ontwikkelen van de organisatie vanuit de bedrijfsprocessen.
 

 
 

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance