Vak: Domein Onderzoek 9 credits: 5

Vakcode
CEVB23ONZ9
Naam
Domein Onderzoek 9
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
T.J. Fischer
Werkvormen
  • Opdracht
Toetsen
  • Onderzoek 9 / kwalitatief onderzoek - Computer, organisatie ToetsCentrum
  • Project 9 / het onderzoek - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten  
·                 Kennis en begrip van methoden van kwalitatief praktijkonderzoek.
·                 Variabelen kunnen operationaliseren in onderzoeksinstrumenten.
·                 Kunnen toepassen van deskresearch en social media onderzoek.
·                 Resultaten van kwalitatief onderzoek kunnen analyseren m.b.v. Atlas.ti en de matrixmethode.
·                 Kennis en begrip van methoden van neuro onderzoek.  
·                 Kunnen toepassen van Ai in kwalitatief onderzoek.  
     

Inhoud

Niveau:
Inleidend

Inhoud

Kwalitatief onderzoek & Onderzoeksproject
Blok9: Onderzoek in blok9 is een verdieping in kwalitatief onderzoek, neuro onderzoek (Noldus) en toepassing van Ai in kwalitatief onderzoek. We behandelen diverse vormen van kwalitatief onderzoek en de analyse van kwalitatief materiaal met de matrix methode en met het programma Atlas.ti (23). Het is een verdieping op de stof van jaar1, waarbij het kwalitatief onderzoek in blok9 aan de orde komt en kwantitatief onderzoek in blok10. (2Ec)
 

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.