Vak: Leerlijn Marketing 2 credits: 5
- Vakcode
- CEVP20JCAMKT2
- Naam
- Leerlijn Marketing 2
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- K.H. Rozema
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Leerlijn Marketing 2 - Schriftelijk, eigen organisatie
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
- BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
- REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
- Creativiteit
- Samenwerken
- Initiatief
- Doorzettingsvermogen
- Aanpassingsvermogen
- Communicatief
- Verantwoordelijkheidsbesef
- Commercieel bewustzijn
- Leiderschap
- Nieuwsgierigheid
- Kritisch denken
Het marketing planningsproces op hoofdlijnen kunnen beschrijven |
Het 7S model op hoofdlijnen kunnen beschrijven |
De modellen die gebruikt worden bij het beschrijven/diagnose m.b.v. 7S model kunnen beschrijven |
Weet wat MVO betekent voor organisaties en kan de gebruikte modellen daarvoor beschrijven |
Kent de organisatie perspectieven op innoveren en veranderen |
Inhoud
Niveau:
Operationeel
Inhoud:
Operationeel
Inhoud:
Sportmarketing 2 richt zich in periode 2 van jaar op de interne omgeving. De interne omgeving wordt beschreven aan de hand van het 7 S model.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Bij de Cruyff Academy maken we gebruik van het online programma BUKU, dit is een soort Spotify voor leerboeken. Al onze leerboeken en literatuur zijn hierin ondergebracht
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Bij de Cruyff Academy maken we gebruik van het online programma BUKU, dit is een soort Spotify voor leerboeken. Al onze leerboeken en literatuur zijn hierin ondergebracht
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance