Vak: Leerlijn Persoonlijke groei 4 credits: 5
- Vakcode
- CEVP20JCAPSG4
- Naam
- Leerlijn Persoonlijke groei 4
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- K.H. Rozema
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Leerlijn Persoonlijke groei 4 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
- BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
- REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
- Creativiteit
- Samenwerken
- Initiatief
- Doorzettingsvermogen
- Aanpassingsvermogen
- Communicatief
- Verantwoordelijkheidsbesef
- Commercieel bewustzijn
- Leiderschap
- Nieuwsgierigheid
- Kritisch denken
- Een brandingposter vormgeven
- Samenvatten in de Engelse taal en hierbij gebruikt maken van de correcte grammatica
- Een presentatie geven over de poster waarbij hij een goed beeld heeft van verworven competenties
- Linking words en phrasal verbs kunnen toepassen en vocabulaire uitbreiden
- Samenwerken binnen verschillende projectteams in verschillende rollen
Inhoud
Niveau:
Operationeel
Inhoud:
Operationeel
Inhoud:
Blok 4 borduurt voort op blok 3. Dit blok is ondersteunend aan het project van blok 4. In groepen zal worden gewerkt aan het geven en ontvangen van feedback, er wordt teruggekeken op het jaar en alle geleerde skills zullen worden gegoten in een posterontwerp, welke zal worden gepresenteerd.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Bij de Cruyff Academy werken we met online programma BUKU, een soort Spotify voor leerboeken. Al onze voorgeschreven literatuur is hierin ondergebracht
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Bij de Cruyff Academy werken we met online programma BUKU, een soort Spotify voor leerboeken. Al onze voorgeschreven literatuur is hierin ondergebracht
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance