Vak: Personal Branding credits: 5

Vakcode
CMVB22PEB
Naam
Personal Branding
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
D.N. Schippers
Werkvormen
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Personal Branding - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Leeruitkomsten
 
C) Je maakt een portfoliowebsite die de ‘gebruiker‘ op een toegankelijke wijze een coherent beeld geeft van je identiteit, kennis en vaardigheden. Je onderbouwt in je verslag helder je keuze van de ontwerpvoorwaarden en geeft daarbij aan waarin je je onderscheidt.

H) Je beschrijft kritisch je professionele ontwikkeling. Je geeft passende suggesties hoe je de ontvangen feedback op je portfoliowebsite gaat oppakken.

H) Je toont aan je verdiept te hebben in stagemogelijkheden en hebt contact gelegd met drie bedrijven en een top drie gemaakt van stagemogelijkheden die het beste bij je passen. Je onderbouwt je keuze.

I) Je beschrijft minstens drie passende netwerkactiviteiten die je hebt ondernomen ter voorbereiding op de stage en wat je hieraan hebt gehad. 

F) Je sollicitatiebrief is verzorgd, toepasselijk (relatie met vacature en organisatie) en helder geschreven.

F) Je pitch geeft het doelpubliek een helder en overtuigende omschrijving van jezelf als professional en je ambities.

 

Inhoud

Bij Personal Branding oefen je hoe je je als junior professional kunt presenteren aan het werkveld. Het werkveld van CMD is breed, dus daarbij is het belangrijk om na te denken over je persoonlijke profiel als CMD'er. Deze cursus bouwt verder op orientatie op het werkveld in jaar 1 en helpt je op weg bij het vinden van een stage in het volgende studiejaar. 



OPDRACHT

Je maakt een aantal producten ter voorbereiding op het betreden van de stagemarkt:

  • Portfoliowebsite
  • Sollicitatiebrief
  • CV
  • Lijst met minimaal drie bedrijven waar je contact mee hebt gehad
  • Drie CMD-vacatures die je hebt gevonden
  • Uitgeschreven pitch over jezelf plus videopitch

Je schrijft een verslag over de ontwikkeling van je eigen “Personal Brand” Het verslag bevat een maximaal aantal woorden plus een aantal verplichte bijlagen:
Portfoliowebsite (werkende link), Sollicitatiebrief, CV, Lijst met minimaal drie bedrijven waar je contact mee hebt gehad, Drie CMD­vacatures die je hebt gevonden en een uitgeschreven pitch over jezelf plus filmpje/vlog. Dit verslag bevat een beschrijving van de feedback die je hebt ontvangen op je verplichte bijlagen en je beschrijft passende suggesties hoe je deze feedback gaat oppakken. Dit verslag (inclusief de bijlagen) voldoet aan de CMD Dresscode Jaar 2.
 

 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT