Vak: Project Campagne credits: 10
- Vakcode
- COVB23CBC1
- Naam
- Project Campagne
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 10
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- R. van der Heiden
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Project Campagne - Overige toetsing
- Visuele Communicatie 5 - Overige toetsing
- Visuele Communicatie 6 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De volgende leeruitkomsten worden op niveau 2 ontwikkeld:
1. Context & Strategie
1. Analyseert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie en benoemt de implicaties van (internationale) ontwikkelingen voor het communicatiebeleid.
2. Onderzoekt ontwikkelingen in het (internationale) vakgebied en het medialandschap en gebruikt deze inzichten bij het vertalen naar de communicatiestrategie.
2. Doelgroep & Gedrag
3. Voert een onderzoek methodisch uit en past daarbij de passende onderzoeksmethoden toe.
4. Analyseert de wensen, behoeften en interculturele factoren van meerdere stakeholders en vertaalt deze naar een eenvoudig beroepsproduct.
5. Selecteert relevante kennis, theorie en inzichten uit onderzoek en past deze toe om effectieve communicatie-interventies te onderbouwen.
3. Concept & Creatie
6. Werkt een (creatief) concept uit met behulp van creatieve methoden en technieken, passend bij de doelgroep.
8. Creëert relevante content en een (prototype) van een beroepsproduct dat aansluit bij de doelstellingen van de organisatie.
4. Planning & Organisatie
9. Ontwerpt een communicatieplanning voor de implementatie van een complex beroepsproduct, rekening houdend met doelgroepen en doelstellingen.
5. Overtuiging & Draagvlak
10. Adviseert over de communicatie van de organisatie, rekening houdend met de organisatiedoelstellingen.
11. Communiceert mondeling en schriftelijk correct, doelgroepgericht en zakelijk en kan zijn standpunten zowel intern als extern toelichten en afwegen.
6. Verbinding & Begeleiding
13. Ontplooit initiatieven en toont een proactieve houding.
1. Context & Strategie
1. Analyseert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie en benoemt de implicaties van (internationale) ontwikkelingen voor het communicatiebeleid.
2. Onderzoekt ontwikkelingen in het (internationale) vakgebied en het medialandschap en gebruikt deze inzichten bij het vertalen naar de communicatiestrategie.
2. Doelgroep & Gedrag
3. Voert een onderzoek methodisch uit en past daarbij de passende onderzoeksmethoden toe.
4. Analyseert de wensen, behoeften en interculturele factoren van meerdere stakeholders en vertaalt deze naar een eenvoudig beroepsproduct.
5. Selecteert relevante kennis, theorie en inzichten uit onderzoek en past deze toe om effectieve communicatie-interventies te onderbouwen.
3. Concept & Creatie
6. Werkt een (creatief) concept uit met behulp van creatieve methoden en technieken, passend bij de doelgroep.
8. Creëert relevante content en een (prototype) van een beroepsproduct dat aansluit bij de doelstellingen van de organisatie.
4. Planning & Organisatie
9. Ontwerpt een communicatieplanning voor de implementatie van een complex beroepsproduct, rekening houdend met doelgroepen en doelstellingen.
5. Overtuiging & Draagvlak
10. Adviseert over de communicatie van de organisatie, rekening houdend met de organisatiedoelstellingen.
11. Communiceert mondeling en schriftelijk correct, doelgroepgericht en zakelijk en kan zijn standpunten zowel intern als extern toelichten en afwegen.
6. Verbinding & Begeleiding
13. Ontplooit initiatieven en toont een proactieve houding.
Inhoud
Voor bedrijven is het belangrijk om consumenten te betrekken in communicatie, hun wensen en handelen en onderliggende drijfveren voor gedrag goed te begrijpen. Een communicatiecampagne is een prachtig middel om besluitvorming te beïnvloeden en gedragsverandering te stimuleren.
Als consultant in communicatie ontwikkelt de student een creatieve (marketing-) communicatiecampagne voor een opdrachtgever die gericht is op gedragsverandering c.q. gedragsbeïnvloeding.
Voordat de campagne definitief vormgegeven kan worden, zal de student eerst (ontwerpgericht) onderzoek moeten verrichten in de vorm van:
De campagne wordt vervolgens ontworpen door middel van de bouwstenen van een communicatiecanvas, die de basis vormen voor het daadwerkelijke ontwerp van de campagne. De student ontwikkelt de middelen voor de campagne en plant en organiseert de uitvoering van de campagne door de opdrachtgever.
De consultants werken in teamverband samen en inspireren elkaar met ideeën, delen hun netwerk en expertise en passen creatieve technieken toe om te komen tot een onderscheidende, innovatieve campagne voor hun opdrachtgever.
Als consultant in communicatie ontwikkelt de student een creatieve (marketing-) communicatiecampagne voor een opdrachtgever die gericht is op gedragsverandering c.q. gedragsbeïnvloeding.
Voordat de campagne definitief vormgegeven kan worden, zal de student eerst (ontwerpgericht) onderzoek moeten verrichten in de vorm van:
- Behoeftenanalyse
- Contextanalyse
- Best Practices analyse
De campagne wordt vervolgens ontworpen door middel van de bouwstenen van een communicatiecanvas, die de basis vormen voor het daadwerkelijke ontwerp van de campagne. De student ontwikkelt de middelen voor de campagne en plant en organiseert de uitvoering van de campagne door de opdrachtgever.
De consultants werken in teamverband samen en inspireren elkaar met ideeën, delen hun netwerk en expertise en passen creatieve technieken toe om te komen tot een onderscheidende, innovatieve campagne voor hun opdrachtgever.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT