Vak: Professionele Vaardigheden 3 credits: 5
- Vakcode
- COVP23CPA3
- Naam
- Professionele Vaardigheden 3
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.M. Kremer
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Adviesvaardigheden 3 - Overige toetsing
- PPO - Overige toetsing
Leeruitkomsten
1. Competentie
1. Programmaleeruitkomst
- Vakleeruitkomst
De volgende competentie (op niveau 1) staat centraal bij het vak: Professionele vaardigheden 3 en Persoonlijke en Professionele Ontwikkeling (PPO):
5. Overtuiging & draagvlak
11. Communiceert zowel mondeling als schriftelijk correct, doelgroepgericht, zakelijk en beknopt en creëert hiermee draagvlak (commitment).
De student:
- schrijft, met tussentijdse feedback van medestudenten en de docent, doel- en doelgroepgerichte teksten die overtuigen door heldere verwoording van standpunt en argumenten en verrassend taalgebruik met een bij het medium en tekstsoort passende structuur.
- kan mondeling anderen overtuigen met retorica, emotie, soundbites en non-verbale communicatie en creëert daarmee draagvlak voor een stakeholder.
1. Programmaleeruitkomst
- Vakleeruitkomst
De volgende competentie (op niveau 1) staat centraal bij het vak: Professionele vaardigheden 3 en Persoonlijke en Professionele Ontwikkeling (PPO):
5. Overtuiging & draagvlak
11. Communiceert zowel mondeling als schriftelijk correct, doelgroepgericht, zakelijk en beknopt en creëert hiermee draagvlak (commitment).
De student:
- schrijft, met tussentijdse feedback van medestudenten en de docent, doel- en doelgroepgerichte teksten die overtuigen door heldere verwoording van standpunt en argumenten en verrassend taalgebruik met een bij het medium en tekstsoort passende structuur.
- kan mondeling anderen overtuigen met retorica, emotie, soundbites en non-verbale communicatie en creëert daarmee draagvlak voor een stakeholder.
Inhoud
In dit blok staan bij het vak Professionele Vaardigheden 3 de volgende onderwerpen centraal: argumenteren, debatteren en het schrijven van een doelgericht persbericht.
De student schrijft een Persbericht om daarmee de publieke opinie te beïnvloeden. Ook stelt de student een discussiedocument op ter voorbereiding op een debat. Daarnaast analyseert de student in groepsverband een televisiefragment op argumentatie. Tot slot leert de student mondelinge argumentatietechnieken, en past deze toe in een debat.
Bij het onderdeel Persoonlijke en Professionele ontwikkeling (PPO) reflecteert de student op de persoonlijke en professionele ontwikkeling.
De student schrijft een Persbericht om daarmee de publieke opinie te beïnvloeden. Ook stelt de student een discussiedocument op ter voorbereiding op een debat. Daarnaast analyseert de student in groepsverband een televisiefragment op argumentatie. Tot slot leert de student mondelinge argumentatietechnieken, en past deze toe in een debat.
Bij het onderdeel Persoonlijke en Professionele ontwikkeling (PPO) reflecteert de student op de persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT