Vak: Professioneel reflecteren op eigen praktijk 4 credits: 10
- Vakcode
- ENDH19PR4
- Naam
- Professioneel reflecteren op eigen praktijk 4
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 10
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.S.R. van Noordennen
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Professionele Vaardigheden 4 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Module M4.2. Energietransitie en Energietransitie Automotive | ||
PLU Professioneel reflecteren op eigen praktijk De student laat zien hoe hij in zijn/haar werkomgeving de kennis, vaardigheden en attitude m.b.t. het gevolgde onderwijs toepast en reflecteert op zijn/haar leermethode(n), professionele ontwikkeling en -handelen in de beroepspraktijk. | ||
PLU: | Professioneel reflecteren op eigen praktijk | |
De toetsen waarmee deze PLU wordt getoetst | Professionele Vaardigheden | |
Weging | 100% | |
De leeruitkomsten behorende tot deze PLU die in deze toets methode worden getoetst | De student laat zien hoe hij in zijn/haar werkomgeving de kennis, vaardigheden, methoden en attitude m.b.t. de onderwerpen van het gevolgde onderwijs toepast en reflecteert op zijn/haar leermethode(n) professionele ontwikkeling en handelen in de beroepspraktijk. | |
Toetsvorm | Individuele opdracht en werkplekleren | |
Toetsmoment | Einde module | |
Indicatoren / beoordelingscriteria | De student beheerst, in de drie eerst gevolgde modules, de leeruitkomst op het niveau I (onder begeleiding en gericht op kennis van). Vanaf de vierde gevolgde module groeit dit niveau naar II (met globale aanwijzingen en gericht op grip krijgen op). Beschrijving van eigen leerstijl middels professionele rapportages en zelftests. Sturing gegeven aan eigen ontwikkeling door studievorderingen en keuzes. Aangetoonde relevante werk/stageplek tijdens de duur van de studie door middel van een zelf opgestelde CV, functiebeschrijvingen en organisatiebeschrijvingen alsmede gewaarmerkte werkgeversverklaringen. Middels professionele rapportages aantoonbaar beschikken over voldoende reflectievaardigheden om zodoende via een sterkte/zwakte zelfanalyse een professionele ontwikkeling (verder) mogelijk te maken. Middels professionele rapportages de ambities richting Engineering /Automotive kenbaar maken. Beschreven visie op eigen ontwikkeling n.a.v.het beroepsprofiel op de werkplek van mbo- naar (beginnend) hbo-niveau. Beschrijving middels professionele rapportages hoe de student de kennis, vaardigheden en methoden zoals die in de opleiding aan de orde zijn gesteld op een systematisch correcte manier heeft toegepast in eigen werkomgeving en/of heeft kunnen gebruiken. Middels professionele rapportages en peerreviews aantoonbaar beschikken over voor een beginnende hbo'er in Engineering/Automotive noodzakelijke (soft)skills die hij/zij heeft verworven via zijn eigen werkomgeving en/of cursussen en workshops
| |
Minimaal oordeel
| 5,5 |
Module 4.2. Energietransitie Automotive | ||
Relatie met beroepsprofiel | T2, T3, T4 P1 O1
| |
De toetsen waarmee deze PLU wordt getoetst | Professionele Vaardigheden | |
Weging | 100% | |
De leeruitkomsten behorende tot deze PLU die in deze toets methode worden getoetst | De student laat zien hoe hij in zijn/haar Automotive werkomgeving de kennis, vaardigheden en attitude m.b.t. het gevolgde onderwijs toepast en reflecteert op zijn/haar leermethode(n), professionele ontwikkeling en -handelen in de beroepspraktijk. | |
Toetsvorm | individuele opdracht en werkplekleren | |
Toetsmoment | Einde module | |
Indicatoren / beoordelingscriteria | De student beheerst, in de drie eerst gevolgde modules, de leeruitkomst op het niveau I (onder begeleiding en gericht op kennis van). Vanaf de vierde gevolgde module groeit dit niveau naar II (met globale aanwijzingen en gericht op grip krijgen op). Vanaf de zevende gevolgde module groeit dit niveau naar niveau III (zelfstandig en gericht op de eigen regie krijgen). Beschrijving van eigen leerstijl middels professionele rapportages en zelftests. Sturing gegeven aan eigen ontwikkeling door studievorderingen en keuzes.
Aangetoonde relevante werk/stageplek tijdens de duur van de studie doormiddel van een zelf opgestelde CV, functiebeschrijvingen en organisatiebeschrijvingen alsmede gewaarmerkte werkgeversverklaringen.
Middels professionele rapportages aantoonbaar beschikken over voldoende reflectievaardigheden om zodoende via een sterkte/zwakte zelfanalyse een professionele ontwikkeling (verder) mogelijk te maken.
Middels professionele rapportages de ambities richting Automotive kenbaar maken. Beschreven visie op eigen ontwikkeling n.a.v.het beroepsprofiel op de werkplek van MBO- naar (beginnend) HBO-niveau.
Beschrijving middels professionele rapportages hoe de kennis, vaardigheden en methoden zoals die in de opleiding aan de orde zijn gesteld op een systematisch correcte manier heeft toegepast in eigen werkomgeving en/of heeft kunnen gebruiken.
Middels professionele rapportages en peerreviews aantoonbaar beschikken over voor een beginnende HBO-er in Automotive noodzakelijke (soft)skills die hij/zij heeft verworven via zijn eigen werkomgeving en/of cursussen en workshops | |
Minimaal oordeel
| 5,5 |
Inhoud
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Engineering