Vak: De ergotherapeut en zijn beroep 1 credits: 5
- Vakcode
- ETVP21THEMA1
- Naam
- De ergotherapeut en zijn beroep 1
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- A.E.P. van Vulpen
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Kennistoets digitaal - Computer, organisatie ToetsCentrum
- Professioneel product - Professioneel product
Leeruitkomsten
De student…
1. Beschrijft wat een ergotherapeut kan betekenen voor verschillende doelgroepen
2. Beschrijft de aspecten van het inhoudsmodel Person Environment Occupation Performance (PEOP) model en het International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF)-model.
3. Kent de basisbegrippen van psychologie, neurologie, kinesiologie en sociologie.
4. Heeft inzicht in de invloed van psychologie, neurologie, kinesiologie en sociologie op het handelen.
5. Observeert het dagelijks handelen van een persoon en beschrijft het aan de hand van het Taxonomic Code of Occupational Performance (TCOP)-model.
1. Beschrijft wat een ergotherapeut kan betekenen voor verschillende doelgroepen
2. Beschrijft de aspecten van het inhoudsmodel Person Environment Occupation Performance (PEOP) model en het International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF)-model.
3. Kent de basisbegrippen van psychologie, neurologie, kinesiologie en sociologie.
4. Heeft inzicht in de invloed van psychologie, neurologie, kinesiologie en sociologie op het handelen.
5. Observeert het dagelijks handelen van een persoon en beschrijft het aan de hand van het Taxonomic Code of Occupational Performance (TCOP)-model.
Inhoud
In de integrale leerlijn worden bijeenkomsten aangeboden gericht op het studeren aan de HG met als inhoud: gebruik blackboard, studieplekken, wegwijs in de mediatheek etc. Daarnaast gaat het in bijeenkomsten over belangrijke pijlers binnen het samenwerken in groepen; van belang wanneer studenten in de volgende thema’s in de integrale leerlijn samen werken aan projectopdrachten. De volgende onderwerpen komen hierbij aan bod: samenwerken, feedback, taal en reflecteren.
In de vaardigheden leerlijn komen de basisgespreksvaardigheden aan de orde en wordt de eerste stap gezet in de observatievaardigheden. Studenten leren hierbij de basis van observeren en hun observatiegegevens te ordenen volgens de Taxonomic Code of Occupational Performance (TCOP).
In de vaardigheden leerlijn komen de basisgespreksvaardigheden aan de orde en wordt de eerste stap gezet in de observatievaardigheden. Studenten leren hierbij de basis van observeren en hun observatiegegevens te ordenen volgens de Taxonomic Code of Occupational Performance (TCOP).
- De vaardigheden worden getoetst in de vorm van een professioneel product (uitwerken TCOP, video opname basisgespreksvaardigheden en feedback hierop van medestudent.
- De conceptuele leerlijn getoetst middels een kennistoets.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies