Vak: Samen werkt het! credits: 5
- Vakcode
- ETVP21THEMA6
- Naam
- Samen werkt het!
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M. van der Meer
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Performance assessment - Performance assessment
- Vaardigheidstoets - Vaardigheidstoets
Leeruitkomsten
De student…
- formuleert op methodische wijze een ergotherapeutische vraag.
- voert een assessment of observatie uit passend bij de inventarisatiefase.
- rapporteert op professionele wijze; mondeling en digitaal.
- benoemt de rollen en taken van een ergotherapeut en andere betrokken professionals in een poliklinische revalidatie setting
- benoemt het belang en toekomstperspectief van interprofessioneel samenwerken.
- benoemt de basisbegrippen van Evidence Based Practice als onderdeel van het professioneel redeneren.
- beschrijft de invloed van reuma, borstkanker en aspecifieke rugklachten op het dagelijks leven en in de volwassen levensfase
- neemt het Canadian Occupational Perfomance Measure-instrument af een volwassen cliënt.
- ontleedt motorische en procesvaardigheden
- weegt samen met de client af of de Activiteitenwegen (app) een geschikt instrument is.
Inhoud
In thema 1.6 werk je vanuit een revalidatiesetting met cliënten in de volwassen leeftijdsfase met chronische problematiek op het gebied van reuma, borstkanker of lage rugklachten.
De projectopdracht binnen de integrale leerlijn is het maken van een ergotherapeutisch behandelplan voor een van de cliënten in de aangeboden casussen op basis van de ergotherapeutische analyse (kennismaking, inventarisatie, doelbepaling en plan van aanpak).
De projectopdracht binnen de integrale leerlijn is het maken van een ergotherapeutisch behandelplan voor een van de cliënten in de aangeboden casussen op basis van de ergotherapeutische analyse (kennismaking, inventarisatie, doelbepaling en plan van aanpak).
- De integrale leerlijn wordt getoetst middels een performance assessment in de vorm van een rollenspel interdisciplinair overleg.
- De vaardigheden leerlijn wordt in dit thema getoetst met een stationstoets waarbij je een van de bovengenoemde vaardigheden laten zien met een simulatiecliënt.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies