Vak: Fysiotherapeutische Zorg 6: Musculoskeletaal Wervelkolom credits: 5
- Vakcode
- FYVB24FZ6MWK
- Naam
- Fysiotherapeutische Zorg 6: Musculoskeletaal Wervelkolom
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M. van Ark
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Musculoskeletaal wervelkolom - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
1CD-FH. 1. De student kan aan een medestudent uitleggen welke essentiële vragen tijdens DTF-screening aan de cliënt gesteld moeten worden.
2CD-FH. 21. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
2CD-FH. 163. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
2CD-FH. 258. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een zorggerelateerd preventieplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
2CD-FH. 303. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een zogenoemd “geïndiceerd preventieplan” opstellen ten behoeve van een cliënt met een gedefinieerd verhoogd risico op ziekte.
INT 2CD- E/FH 4: De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, zijn fysiotherapeutisch handelen onderbouwen vanuit Engelstalige vakliteratuur.
2CD-FH. 21. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
2CD-FH. 163. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
2CD-FH. 258. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een zorggerelateerd preventieplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
2CD-FH. 303. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een zogenoemd “geïndiceerd preventieplan” opstellen ten behoeve van een cliënt met een gedefinieerd verhoogd risico op ziekte.
INT 2CD- E/FH 4: De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, zijn fysiotherapeutisch handelen onderbouwen vanuit Engelstalige vakliteratuur.
Inhoud
FT-zorg 6 bestaat uit 2 cursussen van 5 EC, die met elkaar vervlochten zijn. Cursus 1: MSK wervelkolom en cursus 2: vaardigheden & integratie.
Deze cursus betreft MSK wervelkolom en beslaat het voornamelijk theoretische deel van FT zorg 6.
Centraal tijdens deze cursus staat de patiënt met wervelkolom gerelateerde muskuloskeletale klachten in samenhang met de bovenste dan wel onderste extremiteit. De student krijgt in deze onderwijseenheid concepten aangereikt waarmee hij het klinisch redeneren bij de patiënt met wervelkolom gerelateerde muskuloskeletale klachten verder vorm kan geven. In deze concepten staan de klachten centraal en de beïnvloedende biopsychosociale factoren. De student leert de modellen en concepten ten behoeve van het onderzoeken en behandelen van een patiënt met wervelkolom gerelateerde muskuloskeletale klachten.De theoretische achtergrond wordt getoetst met een schriftelijke theorietoets.
Deze cursus betreft MSK wervelkolom en beslaat het voornamelijk theoretische deel van FT zorg 6.
Centraal tijdens deze cursus staat de patiënt met wervelkolom gerelateerde muskuloskeletale klachten in samenhang met de bovenste dan wel onderste extremiteit. De student krijgt in deze onderwijseenheid concepten aangereikt waarmee hij het klinisch redeneren bij de patiënt met wervelkolom gerelateerde muskuloskeletale klachten verder vorm kan geven. In deze concepten staan de klachten centraal en de beïnvloedende biopsychosociale factoren. De student leert de modellen en concepten ten behoeve van het onderzoeken en behandelen van een patiënt met wervelkolom gerelateerde muskuloskeletale klachten.De theoretische achtergrond wordt getoetst met een schriftelijke theorietoets.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies