Vak: Object-georiënteerd programmeren II credits: 5
- Vakcode
- ITVB21OOP2
- Naam
- Object-georiënteerd programmeren II
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. van der Meer
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- OOP II - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
- De student programmeert een complex OOP programma
- De student past design patterns toe bij het ontwerp van een OOP applicatie
- De student heeft kennis en begrip van de meest gebruikte design patterns
Inhoud
De leerlijn Object-georiënteerd programmeren, die de vakken Object-georiënteerd programmeren I en II omvat, biedt een solide theoretische en praktische basis voor het paradigma object-georiënteerd programmeren. Daarbij wordt de programmeertaal Java gebruikt.
Voor het vak Object-georiënteerd programmeren II wordt uitgegaan van voorkennis van het vak Object-georiënteerd programmeren I.
Wat je gaat leren:
- Het ontwerpen en schrijven van een complex programma waarbij object-georiënteerd wordt geprogrammeerd
- Theorie en praktijk van een aantal veelgebruikte design patterns
- Design patterns toepassen
In Object-georiënteerd programmeren I maak je kennis met de programmeertaal Java en de basis van object-georiënteerd programmeren. In Object-georiënteerd programmeren II komen geavanceerde concepten van object-georiënteerd programmeren en ontwerpen aan bod.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT