Vak: Object-georiënteerd programmeren II credits: 5

Vakcode
ITVB21OOP2
Naam
Object-georiënteerd programmeren II
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
S. van der Meer
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Practicum / Training
Toetsen
  • OOP II - Computer, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

  • De student programmeert een complex OOP programma
  • De student past design patterns toe bij het ontwerp van een OOP applicatie
  • De student heeft kennis en begrip van de meest gebruikte design patterns

Inhoud

De leerlijn Object-georiënteerd programmeren, die de vakken Object-georiënteerd programmeren I en II omvat, biedt een solide theoretische en praktische basis voor het paradigma object-georiënteerd programmeren. Daarbij wordt de programmeertaal Java gebruikt.

Voor het vak Object-georiënteerd programmeren II wordt uitgegaan van voorkennis van het vak Object-georiënteerd programmeren I.

Wat je gaat leren:

  • Het ontwerpen en schrijven van een complex programma waarbij object-georiënteerd wordt geprogrammeerd
  • Theorie en praktijk van een aantal veelgebruikte design patterns 
  • Design patterns toepassen

In Object-georiënteerd programmeren I maak je kennis met de programmeertaal Java en de basis van object-georiënteerd programmeren. In Object-georiënteerd programmeren II komen geavanceerde concepten van object-georiënteerd programmeren en ontwerpen aan bod.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT