Vak: Project Internet of Things I credits: 5
- Vakcode
- ITVP23IOT1
- Naam
- Project Internet of Things I
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- W.H. Nijdam
- Werkvormen
-
- Projectonderwijs
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Opdrachten Project I - Overige toetsing
- Workshop Professional skills I - Overige toetsing
Leeruitkomsten
- De student ontwikkelt in teamverband volgens de Scrum methodiek een eenvoudig IoT-systeem voor een (externe) opdrachtgever.
- De student inventariseert en analyseert functionele en niet-functionele eisen voor een systeem.
- De student analyseert een organisatieproces met bijbehorende databehoefte en gegevensstromen aan de hand van een standaard methodiek en stelt op basis daarvan een (her)ontwerp voor.
- De student ontwerpt, realiseert en test een eenvoudige Internet of Things infrastructuur volgens standaard methoden.
- De student ontwerpt, bouwt en test een eenvoudig softwaresysteem voorzien van sensoren en actuatoren volgens standaard methoden.
- De student ontwerpt en realiseert de gebruikersinteractie volgens standaard methoden.
- De student reflecteert op zijn basispresentatievaardigheden.
- De student reflecteert in een (groeps)presentatie en basisreflectieverslag op een beroepsoriënterend interview in internationale, afgebakende context.
- De student reflecteert tijdens een it-project op zijn eigen houding en gedrag op het gebied van samenwerken en benoemt sterke en te verbeteren punten volgens een standaard it-methodiek.
Inhoud
De duur van dit propedeuse-project is een semester (P3 en P4). Dit is de eerste helft (P3). Hierbij ligt het accent op de analyse van requirements en het ontwerp in sprints conform de Scrum-methodiek.
De (externe) opdrachtgever formuleert een business-probleem. Het ontwikkel-team moet een IoT-applicatie ontwikkelen die een bijdrage kan leveren aan de oplossing van dit probleem.
De productontwikkeling is conform het Scrum-framework. Hierbij kan worden gevraagd om documentatie, denk aan een probleemanalyse en een beschrijving van de oplossing (visie), requirements-definitie, een context diagram of een beschrijving van de architectuur (logisch en fysiek).
De IoT-applicatie zal tenminste bestaan uit de volgende componenten: een microcontroller (SoC), één of meer sensoren, een draadloze verbinding, een webserver, centrale data-collectie (database) en een vorm van data-visualisatie. De workshop Beroepsoriëntatie (prof. skills II) geeft je inkijkje in de beroepspraktijk van een IT'er.
De (externe) opdrachtgever formuleert een business-probleem. Het ontwikkel-team moet een IoT-applicatie ontwikkelen die een bijdrage kan leveren aan de oplossing van dit probleem.
De productontwikkeling is conform het Scrum-framework. Hierbij kan worden gevraagd om documentatie, denk aan een probleemanalyse en een beschrijving van de oplossing (visie), requirements-definitie, een context diagram of een beschrijving van de architectuur (logisch en fysiek).
De IoT-applicatie zal tenminste bestaan uit de volgende componenten: een microcontroller (SoC), één of meer sensoren, een draadloze verbinding, een webserver, centrale data-collectie (database) en een vorm van data-visualisatie. De workshop Beroepsoriëntatie (prof. skills II) geeft je inkijkje in de beroepspraktijk van een IT'er.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT