Vak: Bachelorthesis credits: 15

Vakcode
LOVB19BT
Naam
Bachelorthesis
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
15
Taal
Nederlands
Coördinator
E. de Wit
Werkvormen
  • Afstudeeropdracht
  • Individueel
  • Werkcollege
  • Werkvorm 1
Toetsen
  • Onderzoekende houding - Actieve participatie
  • Prof. product - Professioneel product

Leeruitkomsten

 
  • De student voert een praktijkgericht onderzoek uit waarin de verschillende fasen van de empirische cyclus voor praktijkgericht onderzoek doorlopen worden, te weten probleemanalyse, onderzoeksontwerp, dataverzameling, data-analyse en rapportage.
  • Bij het uitvoeren van het praktijkgericht onderzoek handelt de student naar de gedragscode Wetenschappelijke Integriteit.
  • De student rapporteert schriftelijk over het praktijkgericht onderzoek, waarbij de rapportage de vorm van een artikel heeft dat voldoet aan het kerndoel van praktijkgericht onderzoek, namelijk wetenschappelijke en systematische kennisontwikkeling.
  • De student handelt als een onderzoekende, kritisch-reflectieve professional die zich verantwoordelijk voelt om met zijn handelen en adviezen een betekenisvolle bijdrage te leveren aan de logopedische beroepspraktijk en aan de maatschappij.

Inhoud

Niveau:
Startbekwaam (3)
 
Inhoud:
In de bachelorthesis (BT) werkt de student individueel aan een praktijkgerichte onderzoeksopdracht waarmee de student in de stage of via een interne of externe opdrachtgever in aanraking komt. De student zet zelfstandig een onderzoek op en verzamelt en verwerkt informatie over een voor logopedisten relevant onderwerp, analyseert deze informatie en rapporteert hierover in artikelvorm (IMRD format). De student neemt tijdens 8 terugkomdagen, die gedurende het semester gepland staan, actief deel aan een Community of Learners (CoL). Binnen de CoL is onderzoekend en samenwerkend leren de basis voor de kennisontwikkeling die relevant is voor het logopedische werkveld.

Door het uitvoeren van praktijkgericht onderzoek werkt de student aan de onderzoekende houding waarbij de student de rol van innovator, samenwerker en professional aanneemt.

CanMEDS rol:
Innovator: kernhandeling 1, 2, 3, 4 en 5
Samenwerker: kernhandeling 5 en 6
Professional: kernhandeling 1
 
Instapeis Bachelorthesis:
Alle EC's uit jaar 1 en 2, LWP jaar 3 en de modules ONVA3 (LOVB14ONVA3) en EBL1 (LOVB14EBL1) zijn behaald. Wanneer niet aan de instapvoorwaarde is voldaan, kan niet worden gestart met de bachelorthesis.  
 
Controle drempel/instapeis
Vóór 9.00 uur woensdagochtend anderhalve week voor aanvang van het semester waarin de BT gestart wordt moet voldaan zijn aan de gestelde instapeisen van de BT.
 
De procedure van inschrijven is als volgt: de student is verantwoordelijk voor een tijdige en correcte inschrijving in Osiris en Onstage.
 

 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies