Vak: Leerwerkplaats Logopedie + Intervisie credits: 8
- Vakcode
- LOVB22LWPI1
- Naam
- Leerwerkplaats Logopedie + Intervisie
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 8
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H. Kwerreveld
- Werkvormen
-
- Intervisie
- Patient Behandeling
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Intervisie Verslag - Verslag
- LWP Prof. product - Professioneel product
Leeruitkomsten
Doel/Leeruitkomsten intervisie:
Leeruitkomsten LWP:
*De student onderzoekt verschillende logopedische problematiek op het gebied van stem, spraak, taal en gehoor binnen de context van de leerwerkplaats.
*De student behandelt verschillende logopedische problematiek op het gebied van stem, en spraak, taal binnen de context van de leerwerkplaats.
*De student doet schriftelijk logopedisch verslag van een behandelcyclus.
*De student ontwikkelt en voert trainingsprogramma's gericht op groepen uit en evalueert dit (intern en/of extern).
*De student ontwikkelt een professionele houding en attitude.
- De student ontwikkelt een professionele houding en attitude.
- De student evalueert en reflecteert schriftelijk en mondeling op eigen beroepsmatig handelen.
- De student maakt onderdeel uit van de professionele praktijk en werkt samen met medestudenten, middels samenwerkend leren, aan o.a. een praktijkplanning en voert deze uit.
- De student reflecteert op persoonlijk handelen en stelt indien nodig het eigen handelen bij.
- De student heeft een kritische houding ten opzichte van de inhoud van een logopedische behandeling, ofwel een behandeling die zelf is uitgevoerd dan wel een behandeling die door een medestudent is uitgevoerd.
- De student geeft aan de hand van observaties en analyses, feedback aan aan medestudenten.
- De student ontvangt feedback n.a.v. observaties en analyses van medestudenten en docent.
Leeruitkomsten LWP:
*De student onderzoekt verschillende logopedische problematiek op het gebied van stem, spraak, taal en gehoor binnen de context van de leerwerkplaats.
*De student behandelt verschillende logopedische problematiek op het gebied van stem, en spraak, taal binnen de context van de leerwerkplaats.
*De student doet schriftelijk logopedisch verslag van een behandelcyclus.
*De student ontwikkelt en voert trainingsprogramma's gericht op groepen uit en evalueert dit (intern en/of extern).
*De student ontwikkelt een professionele houding en attitude.
Inhoud
Niveau: Verdiepend (2)
Beroepsmatig handelen binnen Leerwerkplaats
CanMEDS rollen:
Logopedist kernhandeling 1 t/m 9
Professional kernhandeling 1 t/m 5
Communicator kernhandeling 1 t/m 6
Samenwerker kernhandelingen 1 t/m 6
Gezondheidscoach kernhandeling 1,2,3, 6 en 7
Er bestaat een aanwezigheidsverplichting voor het onderdeel. Deze aanwezigheidsplicht kan een rol spelen bij de gestelde toetsvoorwaarden, en dus toetsing, van dit onderdeel, én van de onderwijseenheid LWP jaar 3, die in combinatie met Intervisie 1 wordt aangeboden. De mogelijke consequenties van de aanwezigheidsplicht zijn te vinden in de studiehandleiding.
Beroepsmatig handelen binnen Leerwerkplaats
CanMEDS rollen:
Logopedist kernhandeling 1 t/m 9
Professional kernhandeling 1 t/m 5
Communicator kernhandeling 1 t/m 6
Samenwerker kernhandelingen 1 t/m 6
Gezondheidscoach kernhandeling 1,2,3, 6 en 7
Er bestaat een aanwezigheidsverplichting voor het onderdeel. Deze aanwezigheidsplicht kan een rol spelen bij de gestelde toetsvoorwaarden, en dus toetsing, van dit onderdeel, én van de onderwijseenheid LWP jaar 3, die in combinatie met Intervisie 1 wordt aangeboden. De mogelijke consequenties van de aanwezigheidsplicht zijn te vinden in de studiehandleiding.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies