Vak: Speech and language pathology goes abroad credits: 1

Vakcode
LOVB22SLPA
Naam
Speech and language pathology goes abroad
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
S. Kohlleppel
Werkvormen
  • Opdracht
Toetsen
  • Opdracht - Opdracht

Leeruitkomsten


1. Students will improve their language skills in general and be able to talk about speech language therapy (study) related subjects in particular;
2. Students will gain insight into speech language therapy in another country (course contents, motivation and interests, job opportunities and preferences, etc);
3. Students will be more aware of (intercultural) differences with regard to speech language therapy (study)


 

Inhoud

De student maakt kennis met logopedie studenten en – curricula in andere landen en leert over het beroep in andere werelddelen. De student wordt voorbereid op het werken in een internationale context.   

We have become a global world. Both world organizations of SLP - International Association of Communication Sciences and Disorders (IALP) and the American Speech-Language-Hearing Association (ASHA, 2017) stress on the importance of developing cultural competence for speech language pathologists. Cultural values and health beliefs may influence your (communication) behavior.   
“Cultural competence involves understanding and appropriately responding to the unique combination of cultural variables and the full range of dimensions of diversity that the professional and client/patient/family bring to interactions.”  
“Developing cultural competence is a dynamic and complex process requiring ongoing self-assessment and continuous expansion of one's cultural knowledge. It evolves over time, beginning with an understanding of one's own culture, continuing through interactions with individuals from various cultures, and extending through one's own lifelong learning.” The ‘Hofstede’s 6 Dimensions of National Culture’ may highlight differences and similarities between yourself, your national culture, and the culture of your international partners.

CanMeDs rollen op niveau 2 (geoefend)

Professional: 
1. Ethisch verantwoord handelen
4. De kwaliteit van het eigen handelen verantwoorden en verbeteren
5. Evalueren van de eigen deskundigheid.

Samenwerker: 
4. Initiëren en onderhouden van netwerken
5. In de communicatie afstemmen op het begripsniveau, cultuur, achtergrond en de voorkeuren van de samenwerkingspartner(s)

Innovator:
2. Ontwikkelen van het beroep
3. Delen van kennis en inzicht


Bijzonderheden: SLP goes abroad staat los van de opdracht ondernemen en de rol van de ondernemer maar vergt zeker wel een ondernemende houding van de student. 

 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies