Vak: Project: Mondgezondheid in cijfers en verhalen credits: 4
- Vakcode
- MHVB23ILL2B2
- Naam
- Project: Mondgezondheid in cijfers en verhalen
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 4
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- L.F. Weening-Verbree
- Werkvormen
-
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Mondgezondheid in cijfers en verhalen (KWAL) - Opdracht
- Mondgezondheid in cijfers en verhalen (KWAN) - Opdracht
Leeruitkomsten
De student:
1. Beschrijft een onderwerp in de mondzorg vanuit een kwalitatief perspectief, leidend tot een kwalitatieve onderzoeksvraag.
2. Beschrijft hoe mondgezondheid is geoperationaliseerd en gemeten in variabelen, leidend tot een kwantitatieve onderzoeksvraag.
2. Verzamelt data die past bij de kwantitatieve/ kwalitatieve onderzoeksvraag.
3. Past statistische kwantitatieve en kwalitatieve analyse methoden toe om de (betekenis van de) verzamelde data te duiden.
4. Beschrijft op welke manier de betrouwbaarheid en validiteit van het eigen onderzoek aangetast of juist verbeterd kan worden.
5. Rapporteert de verzamelde gegevens en presenteert de bevindingen en analyses.
CanMEDS rollen:
- 4 Kennis en wetenschap
- 5 Maatschappelijk handelen
Beheersniveau 2 Gevorderd
1. Beschrijft een onderwerp in de mondzorg vanuit een kwalitatief perspectief, leidend tot een kwalitatieve onderzoeksvraag.
2. Beschrijft hoe mondgezondheid is geoperationaliseerd en gemeten in variabelen, leidend tot een kwantitatieve onderzoeksvraag.
2. Verzamelt data die past bij de kwantitatieve/ kwalitatieve onderzoeksvraag.
3. Past statistische kwantitatieve en kwalitatieve analyse methoden toe om de (betekenis van de) verzamelde data te duiden.
4. Beschrijft op welke manier de betrouwbaarheid en validiteit van het eigen onderzoek aangetast of juist verbeterd kan worden.
5. Rapporteert de verzamelde gegevens en presenteert de bevindingen en analyses.
CanMEDS rollen:
- 4 Kennis en wetenschap
- 5 Maatschappelijk handelen
Beheersniveau 2 Gevorderd
Inhoud
"Mondgezondheid en cijfers en verhalen". De student maakt hier kennis met uitvoeren van een eigen onderzoek, zowel kwalitatief.als kwantitatief. Voor het onderdeel 'verhalen' wordt een onderwerp in de mondzorg op een kwalitatieve manier beschouwd en wordt een kwalitatieve onderzoeksvraag beantwoord, door middel van interviews.
Na het onderdeel 'cijfers' kan de student verschillende onderdelen van mondgezondheid beschrijven in variabelen en uitleggen hoe mondgezondheid meetbaar is, in kwantitatief onderzoek. Tijdens de hoorcolleges worden de stappen behandeld die van belang zijn voor het gedegen uitvoeren van een betrouwbaar onderzoek. De werkcolleges en bijeenkomsten bieden de ruimte om een eigen onderzoek op te zetten en uit te voeren. Er worden gegevens verzameld, die de studenten vervolgens analyseren en rapporteren.
Na het onderdeel 'cijfers' kan de student verschillende onderdelen van mondgezondheid beschrijven in variabelen en uitleggen hoe mondgezondheid meetbaar is, in kwantitatief onderzoek. Tijdens de hoorcolleges worden de stappen behandeld die van belang zijn voor het gedegen uitvoeren van een betrouwbaar onderzoek. De werkcolleges en bijeenkomsten bieden de ruimte om een eigen onderzoek op te zetten en uit te voeren. Er worden gegevens verzameld, die de studenten vervolgens analyseren en rapporteren.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies