Vak: Marketingcommunicatie credits: 10

Vakcode
ONVA23MCO
Naam
Marketingcommunicatie
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
10
Taal
Nederlands
Coördinator
A.S. Niemeijer
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Marketingcommunicatie - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties:
Competentiedomein: Kansen en ideeën
  1. De student herkent kansen.
  2. De student laat creativiteit zien.
  3. De student heeft een toekomstvisie.
  4. De student zet ideeën om in een waardevol product of waardevolle dienst.
  5. De student laat zien dat hij ethisch en duurzaam kan denken.
Competentiedomein: Middelen
  1. De student is zelfbewust en zelfredzaam.
  2. De student toont motivatie en doorzettingsvermogen.
  3. De student gebruikt middelen in zijn onderneming.
  4. De student maakt kennis met financiële, ecologische, sociale impact.
  5. De student zet anderen in beweging.
Competentiedomein: Aan de slag
  1. De student neemt het initiatief.
  2. De student maakt gebruik van planning en beheer.
  3. De student gaat om met onzekerheid, onduidelijkheid en risico.
  4. De student werkt met anderen.
  5. De student leert door ervaring.
Leeruitkomsten:
De student ontwikkelt en test voor zijn onderneming een op een analyse gebaseerd marketingplan waarbij een samenhangend geheel van fysieke en online communicatiemiddelen wordt ingezet om de eigen organisatie te promoten aan bestaande en potentiele klanten tijdens de beursdag.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
In dit afstudeeronderdeel gaat de student werken aan een marketingcommunicatieplan voor zijn eigen bedrijf met de beurs als aanleiding. Het gaat hierbij om een marketingcommunicatieplan (’marcomplan’) met tien hoofdstukken. De opbouw is analyseren, denken, doen, evalueren. De vakken marketing, digital business, content schrijven en ondernemerschap komen in dit onderdeel samen. Op basis van het marcomplan maakt de student een reeks consistente, wervende en creatieve communicatiemiddelen. De communicatiemiddelen staan alle in het teken van de beurs waarmee de afstudeerfase wordt afgesloten. De beurs organiseren de studenten zelf, en beursdeelname is een voorwaarde voor het eindresultaat.

In het competentiedomein Kansen en ideeën wordt de volgende competentie getoetst: creativiteit. 
Van het domein Middelen worden getoetst: zelfbewustzijn en zelfredzaamheid, middelen gebruiken en anderen in beweging zetten. Van het domein Aan de slag: initiatief nemen, gebruikmaken van planning en beheer, omgaan met met onzekerheid, onduidelijkheid en risico en met anderen werken.


Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de Blackboard course.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance