Vak: Communicatie: schriftelijk credits: 5
- Vakcode
- ORVP21COS
- Naam
- Communicatie: schriftelijk
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- E.G. Wubs
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Communicatie: schriftelijk - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Competenties:
De student:
- Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep
De student:
- schrijft overtuigende content voor commerciële doeleinden passend bij de doelgroep;
- schrijft de content persoonlijk en begrijpelijk;
- schrijft op basis van een casus een offertebrief met cijferoverzicht volgens de vaste onderdelen van een offerte;
- beschrijft in de offerte de klantwens en het aanbod zodanig dat deze goed op elkaar aansluiten;
- schrijft de offerte creatief, in een hedendaagse stijl, in de juiste persoonlijke toon en correct Nederlands;
- schrijft creatieve teksten.
- geeft de juiste invulling aan de verschillende onderdelen van een zakelijk rapport volgens de Voorschriften BCN Rapporteren;
- schrijft een goed gestructureerd en samenhangend zakelijk rapport volgens de Voorschriften BCN Rapporteren;
- schrijft een taalkundig correct zakelijk rapport volgens de Voorschriften BCN Rapporteren.
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud:
Bij Communicatie Schriftelijk leer je dit blok hoe je overtuigende content, een offerte (verkoopbrief) en een zakelijk rapport moet schrijven. In dit blok leer je begrijpelijk, persoonlijk en zakelijk schrijven. In de contentopdracht schrijf je overtuigend, doelgroepgericht en commercieel. Ook leer je kritisch om te gaan met teksten die gegenereerd zijn door AI. De offertebrief gaat in op wat in een verkoopgesprek besproken is. De klantwens en het aanbod moeten in de offerte duidelijk terugkomen. De klant moet door de brief het gevoel krijgen dat er naar hem geluisterd is en dat hij begrepen wordt. De verschillende onderdelen van een zakelijk rapport komen ook aan de orde dit blok. Je leert hoe je de juiste invulling geeft aan deze onderdelen volgens de Voorschriften BCN rapporteren. Je leert hoe je doelgericht, doelgroepgericht, aantrekkelijk en professioneel moet formuleren. Verder leer je hoe je een professioneel rapport schrijft en er wordt ingegaan op de structuur van een zakelijk rapport.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
Verplicht onderdeel voor studenten opleiding/major ORM
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Inleidend
Inhoud:
Bij Communicatie Schriftelijk leer je dit blok hoe je overtuigende content, een offerte (verkoopbrief) en een zakelijk rapport moet schrijven. In dit blok leer je begrijpelijk, persoonlijk en zakelijk schrijven. In de contentopdracht schrijf je overtuigend, doelgroepgericht en commercieel. Ook leer je kritisch om te gaan met teksten die gegenereerd zijn door AI. De offertebrief gaat in op wat in een verkoopgesprek besproken is. De klantwens en het aanbod moeten in de offerte duidelijk terugkomen. De klant moet door de brief het gevoel krijgen dat er naar hem geluisterd is en dat hij begrepen wordt. De verschillende onderdelen van een zakelijk rapport komen ook aan de orde dit blok. Je leert hoe je de juiste invulling geeft aan deze onderdelen volgens de Voorschriften BCN rapporteren. Je leert hoe je doelgericht, doelgroepgericht, aantrekkelijk en professioneel moet formuleren. Verder leer je hoe je een professioneel rapport schrijft en er wordt ingegaan op de structuur van een zakelijk rapport.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
Verplicht onderdeel voor studenten opleiding/major ORM
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance