Vak: Integrale lijn 5 credits: 14

Vakcode
PBVB23INT5
Naam
Integrale lijn 5
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
14
Taal
Nederlands
Coördinator
S. Vellinga
Werkvormen
Toetsen
  • Bekwaam in professionele ontwikkeling - Assessment
  • Bekwaam in samenwerken - Assessment
  • Pedagogisch bekwaam - Assessment
  • Vakdidactisch bekwaam - Assessment
  • Vakinhoudelijk bekwaam - Assessment

Leeruitkomsten


#1 Pedagogisch bekwaam, hoofdfasebekwaam
De hoofdfasebekwame leraar integreert theoretische kennis uit de opleiding met zijn praktische ervaring. Daarmee stemt hij zijn handelen af op de basisbehoeften en onderwijsbehoeften van leerlingen in een door de coach ondersteunde veilige, gezonde en ondersteunende leefomgeving.  

#2 Vakinhoudelijk bekwaam, hoofdfasebekwaam
De hoofdfasebekwame leraar overziet de leerlijnen in het basisonderwijs. Hij beheerst de aangeboden vakkennis en vaardigheden in de hoofdfase m.b.t. de verschillende leergebieden in zijn onderwijs, passend bij de kenmerken van leerlingen.    

#3 Vakdidactisch bekwaam, hoofdfasebekwaam
De hoofdfasebekwame leraar integreert theoretische kennis uit de opleiding met zijn praktische ervaring. Daarmee stemt hij zijn handelen af op de basisbehoeften en onderwijsbehoeften van leerlingen in een door de coach ondersteunde veilige, gezonde en ondersteunende leefomgeving.  

#4 Bekwaam in professionele en vakmatige ontwikkeling, hoofdfasebekwaam
De hoofdfase bekwame leraar werkt bewust aan zijn professionele houding ten aanzien van zijn ontwikkeling als leraar.  
Hij werkt hierbij vanuit een onderzoekende houding samen met anderen om bij te dragen aan ontwikkelingen in zijn groep. 

#5 Bekwaam in professionele en vakmatige ontwikkeling, hoofdfasebekwaam
De hoofdfase bekwame leraar werkt bewust aan zijn professionele houding ten aanzien van zijn ontwikkeling als leraar.  
Hij werkt hierbij vanuit een onderzoekende houding samen met anderen om bij te dragen aan ontwikkelingen in zijn groep. 
 

Inhoud


De student is 1,5 dag in de klas aan het werk, daarnaast is hij 1 dagdeel op de school aan het werk aan zijn professionele ontwikkeling. Dit doet hij in samenwerking met het studieteam, de schoolopleider en instituutsopleider. Hij werkt aan zijn ontwikkeling door datapunten te verzamelen en verwerken in zijn portfolio op basis van de leerweg onafhankelijke leeruitkomsten op hoofdfase niveau. In het proces van samenwerken en –leren is feedback een belangrijk element. Feedback van de leerkracht in de klas (coach), medestudenten, docenten van de PA, de schoolopleider en/of de instituutsopleider. Hiermee brengt de student zijn ontwikkeling in kaart en beschrijft hij hoe hij zich het volgende semester verder wil ontwikkelen.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Pedagogische Academie