Vak: Professionele Ontwikkeling en Begeleiding 3 credits: 5
- Vakcode
- PEDA22POB3
- Naam
- Professionele Ontwikkeling en Begeleiding 3
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M. Dijk
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Toetsen
-
- POB3 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Voor POB verzamel je feedback van je collega’s, je praktijkbegeleider en van medestudenten. Aan de hand daarvan reflecteer je op je functioneren in de praktijk en je functioneren in het studieteam. De leeruitkomsten die hierbij horen zijn:
Verzamelt feedback van anderen op het eigen functioneren. In deze module betekent dit:
Verzamelt feedback van anderen op het eigen functioneren. In deze module betekent dit:
- De student toont aan feedback (gericht op de professionele ontwikkeling) te kunnen vragen en ontvangen.
- De student constateert mede op basis van literatuur en feedback van anderen deficiënties in haar/zijn professionele ontwikkeling.
- De student beschrijft mede op basis van feedback van anderen welke talenten en mogelijkheden zij/hij aantoonbaar wil ontplooien ten behoeve van de eigen ontwikkeling.
- Toont op basis van reflectie en feedback van anderen haar/zijn meerwaarde binnen het studieteam aan.
- Op basis van reflectie, feedback van anderen en literatuur beschrijft de student verbeterpunten en toont aan hoe zij/hij zijn eigen ontwikkeling kan sturen.
Inhoud
Deze maakt onderdeel uit van de leerlijn POB . De student laat zien hoe hij/zij zich ontwikkelt op de vier rollen van een pedagogisch educatief professional:
- Professional in opvoeding en educatie (leren en ontwikkelen van kinderen)
- Opvoedingsondersteuner/ coach (Professionele versterking van medewerker en team)
- Verbinder (organisatie en samenwerking)
- Veranderaar (onderzoek & innovatie)
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Pedagogische Academie