Vak: Basis medisch wetenschappelijke vorming credits: 6

Vakcode
PHLM19BMWV
Naam
Basis medisch wetenschappelijke vorming
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
6
Taal
Nederlands
Coördinator
J.A. van der Vliet
Werkvormen
  • Hoorcollege
Toetsen
  • Kennistoets - Computer, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

Medische deskundigheid
LU-MD. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medical expert naar behoren te kunnen vervullen.

Communicatie
LU-C. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van communicator naar behoren te kunnen vervullen.

Samenwerking
LU-S. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van samenwerker naar behoren te kunnen vervullen.

Leiderschap
LU-L. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van manager naar behoren te kunnen vervullen.

Maatschapelijk handelen
LU-MH. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.

Wetenschappelijk denken
LU-WD. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van Onderzoeker naar behoren te kunnen vervullen.

Professionaliteit
LU-P. 0.: Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van professional naar behoren te kunnen vervullen.




 

Inhoud

De cursus Basis Medisch Wetenschappelijk Vorming is een inleidend blok waarin de volgende medische basisvakken worden aangeboden: algemene anatomie, fysiologie (d.w.z. biochemie, cel en functie, histologie en lymfesysteem & afweer), farmacologie, gedrag en communicatie (inclusief gezondheidspsychologie) en evidence based practice. Deze informatie wordt zowel in de vorm van (hoor) colleges als werkgroepen aangeboden. De rol van dit blok binnen het curriculum is de synchroniciteit in kennis en attitude tussen de studenten te bevorderen om zo de effectiviteit van de hierop volgende onderwijseenheden te vergroten.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies