Vak: Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie praktijk: Zintuigen, Waarneming & Huid credits: 2
- Vakcode
- PHLM19KGFT7-P
- Naam
- Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie praktijk: Zintuigen, Waarneming & Huid
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- A.S. Jaarsma
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Aanwezigheid vaardigheden - Actieve participatie
- Beleidsgesprek - Performance assessment
- Patiëntenverslag - Verslag
- Pscribe - Opdracht
Leeruitkomsten
Medische deskundigheid
LU-MD. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medical expert naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MD.1.2.: Als medisch deskundige kan de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, een behandelvoorstel formuleren.
LU-MD.2.1.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, diagnostische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.2.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, therapeutische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.3.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde en op het individu gerichte preventieve vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
Communicatie
LU-C. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van communicator naar behoren te kunnen vervullen.
LU-C.2.1.: De student kan in het kader van een medisch consult binnen een Onderwijsleersituatie zelfstandig de gegevens uit een anamnese en vervolgonderzoek vastleggen in een papieren- en/of digitaal dossier.
LU-C.4.1.: De student kan, in het kader van een medisch consult, zelfstandig in voor de patiënt begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie de uitkomsten van het medisch onderzoek/behandeling bespreken.
Maatschappelijk handelen
LU-MH. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MH.3.1.: De student kan zelfstandig in het kader van geïndiceerde en/of zorg gerelateerde preventie, het behandelproces uitbreiden teneinde de gezondheid van de patiënt te bevorderen.
Professionaliteit
LU-P.3.1.: De student kan op een ethisch verantwoorde manier zelfstandig professioneel handelen conform de voor de beroepsgroep geldende medische, juridische en professionele verplichtingen.
LU-P.4.1.: De student kan benoemen welke sterke en zwakke kanten m.b.t. zijn professionele handelen bij zelfreflectie aan het licht zijn gekomen
LU-MD. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medical expert naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MD.1.2.: Als medisch deskundige kan de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, een behandelvoorstel formuleren.
LU-MD.2.1.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, diagnostische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.2.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, therapeutische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.3.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde en op het individu gerichte preventieve vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
Communicatie
LU-C. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van communicator naar behoren te kunnen vervullen.
LU-C.2.1.: De student kan in het kader van een medisch consult binnen een Onderwijsleersituatie zelfstandig de gegevens uit een anamnese en vervolgonderzoek vastleggen in een papieren- en/of digitaal dossier.
LU-C.4.1.: De student kan, in het kader van een medisch consult, zelfstandig in voor de patiënt begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie de uitkomsten van het medisch onderzoek/behandeling bespreken.
Maatschappelijk handelen
LU-MH. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MH.3.1.: De student kan zelfstandig in het kader van geïndiceerde en/of zorg gerelateerde preventie, het behandelproces uitbreiden teneinde de gezondheid van de patiënt te bevorderen.
Professionaliteit
LU-P.3.1.: De student kan op een ethisch verantwoorde manier zelfstandig professioneel handelen conform de voor de beroepsgroep geldende medische, juridische en professionele verplichtingen.
LU-P.4.1.: De student kan benoemen welke sterke en zwakke kanten m.b.t. zijn professionele handelen bij zelfreflectie aan het licht zijn gekomen
Inhoud
De cursus Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie maakt naast het vak Gedrag en Communicatie onderdeel uit van de leerlijn Medisch Handelen. In deze cursus PHLM19KGFT7-P "Zintuigen, Waarneming & Huid" staan veelvoorkomende dermatologische, KNO en oogheelkundige patiëntproblemen centraal. Deze patiëntproblemen vormen het uitgangspunt voor het aanleren van het medisch-diagnostisch proces. Tijdens de vaardigheidslessen leert met hier de vaardigheden m.b.t KNO en oogheelkunde.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies