Vak: Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie theorie: Complexe zorgvragen credits: 1
- Vakcode
- PHLM19KGFT8T
- Naam
- Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie theorie: Complexe zorgvragen
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.A. van der Vliet
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Kennistoets - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Medische deskundigheid
LU-MD. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medical expert naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MD.1.1.: Als medisch deskundige voert de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, zelfstandig het diagnostisch proces uit.
LU-MD.1.2.: Als medisch deskundige kan de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, een behandelvoorstel formuleren.
LU-MD.2.1.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, diagnostische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.2.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, therapeutische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.3.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde en op het individu gerichte preventieve vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
Maatschappelijk handelen
LU-MH. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MH.2.1.: De student is in staat relevante nieuwe ontwikkelingen en inzichten die van invloed zijn op zijn beroepsuitoefening ten behoeve van gezondheidsgerichte, integrale zorgverlening, op waarde te schatten.
LU-MD. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medical expert naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MD.1.1.: Als medisch deskundige voert de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, zelfstandig het diagnostisch proces uit.
LU-MD.1.2.: Als medisch deskundige kan de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, een behandelvoorstel formuleren.
LU-MD.2.1.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, diagnostische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.2.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, therapeutische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.3.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde en op het individu gerichte preventieve vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
Maatschappelijk handelen
LU-MH. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MH.2.1.: De student is in staat relevante nieuwe ontwikkelingen en inzichten die van invloed zijn op zijn beroepsuitoefening ten behoeve van gezondheidsgerichte, integrale zorgverlening, op waarde te schatten.
Inhoud
In het vak Klinische geneeskunde & Farmacotherapie 8 “Complexe zorgvragen” wordt in studiejaar 3 aandacht geschonken aan patiëntproblemen in de levensfasen van preconceptie tot levenseinde. Daarbij vormt Healthy Ageing het theoretisch raamwerk aan de hand waarvan diverse complexe gezondheidsvraagstukken aan de orde komen. Centraal daarin staat tevens de vraag hoe de medische zorg op een geïntegreerde manier aan kan sluiten bij deze vragen. Studenten worden hiermee gestimuleerd om als mastergeschoolde zorgprofessionals te kunnen handelen, ook op het moment dat standaard interventies tekort schieten. Dit alles na een zorgvuldige afweging van en intercollegiaal overleg over de medisch-ethische en juridische aspecten die een rol kunnen spelen in complexe zorgproblematiek.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies