Vak: Stage 2 credits: 3

Vakcode
PHLM19STA2
Naam
Stage 2
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
3
Taal
Nederlands
Coördinator
A. Grootoonk
Werkvormen
  • Stage, werk
Toetsen
  • Feedbackformulier stage - Stage

Leeruitkomsten

Medische deskundigheid
LU-MD.1.1.: Als medisch deskundige voert de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, zelfstandig het diagnostisch proces uit.
LU-MD.1.2.: Als medisch deskundige kan de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, een behandelvoorstel formuleren.
LU-MD.3.1.: De student kan zijn keuzes binnen zijn professioneel handelen aan zijn supervisor binnen de stage verlenende instelling/praktijkleerplek op basis van best evidence toelichten.

Communicatie
LU-C.1.1.: Als communicator creëert de student binnen de stage verlenende instelling/praktijkleerplek een vertrouwelijke en therapeutische relatie met patiënten en diens naasten, en kan daarbij omgaan met alle leeftijdscategorieën en culturele achtergronden.
LU-C.2.2.: De student kan in het kader van een medisch consult binnen de stage verlenende instelling/praktijkleerplek, zelfstandig de gegevens uit een anamnese en vervolgonderzoek mondeling aan zijn supervisor rapporteren.

Samenwerking
LU-S. 4.1.: De student reflecteert op zijn eigen rol in de samenwerking met anderen binnen primaire zorgprocessen.
LU-S. 4.3.: De student kan uitgaande van de reflectie op zijn eigen rol in de samenwerking met anderen binnen primaire zorgprocessen, zijn handelen daar waar nodig effectief bijstellen.
LU-S. 4.5.: De student toont binnen de stageverlenende instelling/praktijkleerplek een collegiale houding naar andere professionals, ongeacht de aard van hun beroep.

Professionaliteit
LU-P.4.1.: De student kan benoemen welke sterke en zwakke kanten m.b.t. zijn professionele handelen bij zelfreflectie aan het licht zijn gekomen.
LU-P.5.1.: De student stelt zich in de rol van reflectieve professional toetsbaar op. (feedback ontvangen, wegen, op aanpassen).

Inhoud

Van studenten wordt verlangd dat ze gedurende de eerste twee schooljaren van de opleiding 7 stages van 3 weken lopen in het geneeskundig domein   om ook generieke competenties te verwerven. Op het moment dat een gesignaleerd patiëntprobleem buiten de ‘scope of practice’ van de PA i.o. valt moet hij op een adequate manier kunnen doorverwijzen of consulteren.
Na afloop van de stages heeft de student aangetoond dat hij bij verschillende patiëntproblemen een volledig consult met lichamelijk onderzoek en verslaglegging daarvan kan uitvoeren op een niveau van zelfstandigheid onder beperkte reactieve supervisie. De patiëntproblemen waaruit gekozen mag worden zijn door de opleiding beschreven in de vorm van Generalistische Entrustabele Professional Activities (GEPA’s) in de handleiding “Leren in de praktijk”, evenals de eisen aan stages.



 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies