Vak: Systematisch interveniëren - B credits: 15
- Vakcode
- SBDM24SIB
- Naam
- Systematisch interveniëren - B
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 15
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.C.M. te Wierike
- Werkvormen
-
- Gastcollege
- Hoorcollege
- Intervisie
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Systematisch interveniëren - Professioneel product
Leeruitkomsten
LU1: de student signaleert, analyseert en exploreert een praktijkprobleem in de eigen beroepspraktijk op basis van praktische inzichten, conceptuele overwegingen en wetenschappelijke bronnen om te komen tot vraagarticulatie.
LU2: De student verkent en definieert criteria en randvoorwaarden om de ruimte voor het ontwerp van passende en innovatieve praktijkoplossingen af te bakenen.
LU3: De student ontwikkelt innovaties om de beroepspraktijk te innoveren gebruik makend van een passende onderzoeksmethode op basis van de praktijksituatie, relevante beleidskaders, conceptuele overwegingen en wetenschappelijke bronnen.
LU4: De student verantwoordt zijn gemaakte keuzes en gebruikte strategie(ën), op basis van praktische relevantie, conceptuele overwegingen en wetenschappelijke bronnen, navolgbaar en in samenhang.
LU5: De student is ondernemend, sensitief en adaptief in het mobiliseren van mensen en middelen om tot effectieve en efficiënte samenwerking te komen in het implementatieproces.
LU2: De student verkent en definieert criteria en randvoorwaarden om de ruimte voor het ontwerp van passende en innovatieve praktijkoplossingen af te bakenen.
LU3: De student ontwikkelt innovaties om de beroepspraktijk te innoveren gebruik makend van een passende onderzoeksmethode op basis van de praktijksituatie, relevante beleidskaders, conceptuele overwegingen en wetenschappelijke bronnen.
LU4: De student verantwoordt zijn gemaakte keuzes en gebruikte strategie(ën), op basis van praktische relevantie, conceptuele overwegingen en wetenschappelijke bronnen, navolgbaar en in samenhang.
LU5: De student is ondernemend, sensitief en adaptief in het mobiliseren van mensen en middelen om tot effectieve en efficiënte samenwerking te komen in het implementatieproces.
Inhoud
Ontwerponderzoek en specifiek design research staan centraal in deze module. In deel B van module 2 voeren studenten in hun eigen beroepspraktijk een gedeelte van de interventiecyclus uit waarbij de nadruk ligt op een gedegen analyse en op een iteratieve wijze komen tot een passend ontwerp. Studenten komen meer te weten over het belang en de bedoeling van bewegingsonderwijs om hun positie te kunnen bepalen in dit leergebied. De student leert aan de hand van meerdere modellen en theorieën om te komen tot passende oplossingen voor de eigen beroepspraktijk en deze te verantwoorden.
Daarnaast staat in deel B van deze module centraal hoe praktijkvraagstukken binnen de eigen organisatie gepositioneerd kunnen worden. Vanuit beleidsperspectief gaat de student op zoek naar verdieping van het praktijkvraagstuk. Samen met de eindgebruikers en andere belangrijke stakeholders werkt de student aan vraagarticulatie en mogelijke oplossingsrichtingen.
De resultaten van boven beschreven activiteiten komen tot uiting in een onderzoeksvoorstel en een prototype.
Daarnaast staat in deel B van deze module centraal hoe praktijkvraagstukken binnen de eigen organisatie gepositioneerd kunnen worden. Vanuit beleidsperspectief gaat de student op zoek naar verdieping van het praktijkvraagstuk. Samen met de eindgebruikers en andere belangrijke stakeholders werkt de student aan vraagarticulatie en mogelijke oplossingsrichtingen.
De resultaten van boven beschreven activiteiten komen tot uiting in een onderzoeksvoorstel en een prototype.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Sportstudies