Vak: Marketing, communicatie & social media credits: 5

Vakcode
SKVP22MCS
Naam
Marketing, communicatie & social media
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
J. Bruining
Werkvormen
  • Gastcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Marketing, communicatie & social media - Computer, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

De student leert in deze module de grondbeginselen van Sportmarketing, communicatie en social media te reproduceren en te duiden om vervolgens deze kennis om te kunnen zetten naar waardecreatie in de Sport.
 

Inhoud

 
  1. Wat ga je leren?
In deze module gaat de student zich verdiepen in de wereld van Sportmarketing. De student krijgt de conceptuele kennis aangereikt die relevant is om de achtergrond en processen rondom de marketing van een sportorganisatie of producten en/of diensten te begrijpen en tot uitvoering te brengen. Er wordt hierbij hoofdzakelijk de nadruk gelegd op de marketing van sport en worden de hoofdthema's sportmarketing, marketingcommunicatie en sociale media vanuit dit uitgangspunt behandeld.
  1. Hoe wordt er getoetst?
De theorie uit het boek Waardecreatie in de Sport én de kennis uit de werkcolleges wordt getoetst in een 60 meerkeuzevragen toets.
  1. Wat ga je doen?
Deze module bestaat wekelijks uit twee fysieke werkcolleges van twee uur per college. In het werkcollege wordt de belangrijkste theorie gedeeld door de docent om de kennis te begrijpen en te duiden met voorbeelden uit de sportpraktijk. Daarnaast gaan we aan de slag met het toepassen van de kennis met behulp van werkopdrachten. Middels aangereikte casussen en voorbeelden uit de sportpraktijk wordt de diepgang gezocht en krijg je inzicht in aspecten als marktgericht denken, segmenteren en positioneren, merkontwikkeling, (online)branding, marketingmix, marketingcommunicatie en social media. De student komt voorbereid in de les door de hoofdstukken van het onderwerp dat centraal staat in de lesweek vooraf door te nemen. 
  1. Wat is de tijdsinvestering?
De aanbevolen tijd om minimaal te besteden aan de module is 4 uur aan werkcollege + de tijd om de hoofdstukken per week voorafgaand aan de lessen te lezen en te bestuderen. Afhankelijk van de grootte van het hoofdstuk kan de tijdsinvestering per week verschillen.
  1. Welke literatuur is verplicht?
Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport. EAN: 9789054724520

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Sportstudies