Vak: Module 3 Synthese credits: 30
- Vakcode
- STDM23M3SYN
- Naam
- Module 3 Synthese
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 30
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- A.A.A. van Werd
- Werkvormen
-
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Module 3 Individuele Transittieopgave - Overige toetsing
- Module 3 Participatie - Overige toetsing
- Module 3 Reflectie - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Voor de master SRT zijn de volgende competenties en leeruitkomsten geformuleerd.
Competentie | Leeruitkomsten op Programmaniveau De masterstudent…. |
Onderzoeken Onderzoekt ontwerpgericht |
|
Ontwikkelen Ontwikkelt sociaal ruimtelijke interventies |
|
Aanjagen Jaagt transitieprocessen aan |
|
Leiden Leidt het transitieproces |
|
Inhoud
Inhoud
In het tweede jaar ligt de focus van de master bij leiden en positioneren. De tweedejaars studenten participeren proactief in de studio's van jaar 1 door leiderschap en ondernemerschap te tonen. Hierbij wordt kennis gedeeld die is opgedaan in jaar 1 en vanuit de vooropleidng. Op basis hiervan tekenen de persoonlijke en professionele indenteit van de professional zich af.
De modules van de master Sociaal-Ruimtelijk Transitiemanagement zijn ingericht volgens de verschillende fasen van de transitiemanagement-cyclus. Aan de hand van een casus doorlopen de studenten de transitiemanagement-cyclus en de stappen die leiden tot een succesvolle interventie
In de derde module wordt aandacht besteed aan de synthese van alle opgedane kennis en vaardigheden in alle vier de fasen van de transitiecyclus. In deze module werken studenten aan een individueel maatschappelijk vraagstuk gerelateerd aan de gebouwde omgeving. Bij voorkeur is dit een opgave gerelateerd aan het Kenniscentrum Noorderruimte of een Innovatiewerkplaats (IWP). Daarnaast vervullen de studenten een leidende rol in een transitieteam van eerste jaars studenten tijdens één van de twee casussen uit jaar 1. Zo wordt de student uitgedaagd om leiderschap te tonen en zich te positioneren in dit transitieproces.
Toetsing
Er wordt getoetst aan de hand van het opgeleverde product/presentatie/portfolio.
In het tweede jaar ligt de focus van de master bij leiden en positioneren. De tweedejaars studenten participeren proactief in de studio's van jaar 1 door leiderschap en ondernemerschap te tonen. Hierbij wordt kennis gedeeld die is opgedaan in jaar 1 en vanuit de vooropleidng. Op basis hiervan tekenen de persoonlijke en professionele indenteit van de professional zich af.
De modules van de master Sociaal-Ruimtelijk Transitiemanagement zijn ingericht volgens de verschillende fasen van de transitiemanagement-cyclus. Aan de hand van een casus doorlopen de studenten de transitiemanagement-cyclus en de stappen die leiden tot een succesvolle interventie
In de derde module wordt aandacht besteed aan de synthese van alle opgedane kennis en vaardigheden in alle vier de fasen van de transitiecyclus. In deze module werken studenten aan een individueel maatschappelijk vraagstuk gerelateerd aan de gebouwde omgeving. Bij voorkeur is dit een opgave gerelateerd aan het Kenniscentrum Noorderruimte of een Innovatiewerkplaats (IWP). Daarnaast vervullen de studenten een leidende rol in een transitieteam van eerste jaars studenten tijdens één van de twee casussen uit jaar 1. Zo wordt de student uitgedaagd om leiderschap te tonen en zich te positioneren in dit transitieproces.
Toetsing
Er wordt getoetst aan de hand van het opgeleverde product/presentatie/portfolio.
Studielast
30 ECTS
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Future Environments