Vak: Psychologie in praktijk – Gezondheidsvraagstuk 2.2A credits: 5
- Vakcode
- TPVB24GV22A
- Naam
- Psychologie in praktijk – Gezondheidsvraagstuk 2.2A
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. Buwalda
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Actieve participatie - Actieve participatie
- Opdracht (schriftelijk verslag) - Opdracht
Leeruitkomsten
De student voert binnen een semi-professionele context in het domein “Welzijn en Gezondheid” onder begeleiding (met een beperkte keuze uit instrumenten en met behulp van een aangereikt stappenplan) in een duo een diagnostisch onderzoek uit bij een externe cliënt, die een veranderbehoefte heeft op het gebied van Healthy Ageing / Healthy Working en beschrijft de conclusie uit het diagnostisch onderzoek en onderbouwing daarvan in een schriftelijk rapport gericht aan de cliënt (niveau B).
De student stelt als duo op basis van de intake en verdiepend literatuuronderzoek (waarbij kwalitatief goede Nederlandstalige en Engelstalige bronnen worden gebruik) een haalbare onderzoeksvraag/hulpvraag vast
De student stelt als duo op basis van de intake en verdiepend literatuuronderzoek bij de onderzoeksvraag/ hulpvraag passende veronderstellingen op.
De student maakt een keuze uit beschikbare (deels voorgeselecteerde) vragenlijsten en verantwoordt (deels individueel) hoe deze vragenlijsten bijdragen aan kunnen beantwoorden van de onderzoeksvraag/hulpvraag
De student onderbouwt in een duo hoe gekozen schalen en normgroepen bijdragen aan het beantwoorden van de onderzoeksvraag en wel of niet bevestigen van de veronderstellingen.
De student maakt, individueel, een plan voor een ethisch verantwoorde werkwijze omtrent het omgaan met de gegevens van de cliënt en de verkregen testresultaten
De student voert individueel een deel van de testafname uit en analyseert en interpreteert individueel, volgens de in de handleiding beschreven instructies, een deel van de verzamelde testresultaten
De student weegt als duo de testresultaten en verwerkt deze op logische wijze tot een beantwoording van de onderzoeksvraag
De student verwoordt als duo de conclusie en aanbevelingen in een schriftelijk rapport dat begrijpelijk is voor, en gericht aan de cliënt, en bruikbaar is voor een coachingsvervolgtraject
De student houdt zich individueel bij de testafname, het verwerken van de gegevens en bij de (schriftelijke) terugkoppeling aan de cliënt aan de geldende beroepscodes.
Inhoud
De 'Go' op de testopzet is onderdeel van de actieve participatie en is voorwaardelijk om aan de toetsting van de cursus deel te mogen nemen. Dit gezien het risico op relatieschade met externe kandidaten/betrokkenen en medestudenten.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Sociale Studies