Vak: Psychologie in praktijk – Gezondheidsvraagstuk 2.2B credits: 10
- Vakcode
- TPVB24GV22B
- Naam
- Psychologie in praktijk – Gezondheidsvraagstuk 2.2B
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 10
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. Buwalda
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Actieve participatie - Actieve participatie
- Portfolio - Portfolio assessment
Leeruitkomsten
De student voert binnen een semi-professionele context in het domein “Welzijn en Gezondheid” onder begeleiding (met een beperkte keuze uit coachingstechnieken en met behulp van een door de docent goedgekeurd coachingsplan) in een duo een coachtraject uit bij een externe cliënt, die een veranderbehoefte heeft op het gebied van Healthy Ageing / Healthy Working en neemt bewijsstukken voor coachingsvaardigheden en een reflectie op eigen handelen op in een portfolio (niveau B).
De student kan in een duo in het gesprek met de client de veranderbehoefte concretiseren en kan samen met de cliënt het doel van het coachingstraject formuleren en bewaken.
De student maakt in een duo een coachingsplan, dat passend is bij het doel van de coaching en maakt hierbij gebruik van een selectie van coachingstechnieken.
De student voert individueel het coachingsplan uit en sluit daarbij aan bij de cliënt.
De student kan tussentijds individueel het verloop en de opbrengsten van het coachingstraject samen met de cliënt evalueren, kan de aanpak met ondersteuning van de docent zonodig bijsturen.
De student kan in een duo bij de afronding van het coachingstraject de nog te boeken progressie ten aanzien van de veranderbehoefte van de cliënt concreet verwoorden en maakt hierbij een heldere koppeling naar de vooraf bepaalde doelen van het coachingstraject en geeft aanbevelingen voor het vervolg aan de cliënt.
De student herkent en beschrijft in de opzet en uitvoering van het coachingstraject elementen uit de ethische theorieën en stromingen, benoemt individueel vanuit welke waarden en deugden de student zelf handelt als coach en houdt zich bij het opstellen van het coachplan, bij het coachingstraject en bij de afsluiting met de cliënt aan de geldende beroepscodes.
Inhoud
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Sociale Studies