Vak: Engels 3 credits: 5

Vakcode
CELB21ENG3
Naam
Engels 3
Studiejaar
2025-2026
ECTS credits
5
Taal
Engels
Coördinator
M.A. de Haan
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Engels 3 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:

Aan het eind van dit blok kan de student in het Engels:
  • de inhoud van zelfgekozen artikelen over International Marketing and Sales interpreteren, zijn eigen mening over deze onderwerpen formuleren in een schriftelijke opdracht en hierop reflecteren in een gesprek van 10 minuten
  • een formeel essay schrijven over een onderwerpen dat verband houdt met internationaal zakendoen, culturele verschillen of globalisering.  De student kan zijn resultaat laten beoordelen met behulp van AI en reflecteren op het werk van hemzelf en dat van AI
  • een formele presentatie geven
  • een vergadering voorbereiden, een agenda opstellen, actief aan een vergadering deelnemen en een reflectief verslag  schrijven over zijn functioneren en het proces 
  • een portfolio schrijven over de bovengenoemde onderwerpen en het proces van het maken van het portfolio, en reflecteren op zijn prestaties in dit blok
  • een reflectie gesprek voeren over zijn portfolio

Inhoud

Niveau:
Verdiepend
 
Inhoud:

In dit blok leert de student Engelse communicatievaardigheden toe te passen in commerciële contexten. Dit omvat o.a. het maken van een portfolio over de activiteiten die in dit blok zijn gedaan, zoals  een schrijfopdracht, het houden van een vergadering, en het houden van een een vergadering en het geven van een presentatie

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie Brightspace.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance