Vak: Commerciële calculaties credits: 5
- Vakcode
- CELP25CCC
- Naam
- Commerciële calculaties
- Studiejaar
- 2025-2026
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.M. Feenstra
- Werkvormen
-
- Individueel
- Toetsen
-
- Commerciële calculaties - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Leeruitkomsten:
Dit vak gaat in op de CE competenties koers bepalen, waarde creëren, business development en realiseren.
De leeruitkomst van dit vak is:
De student kan na het volgen van dit onderdeel kwantitatieve marketinggegevens via specifieke berekeningsmethoden omzetten in informatiegegevens op de volgende gebieden:
Dit vak gaat in op de CE competenties koers bepalen, waarde creëren, business development en realiseren.
De leeruitkomst van dit vak is:
De student kan na het volgen van dit onderdeel kwantitatieve marketinggegevens via specifieke berekeningsmethoden omzetten in informatiegegevens op de volgende gebieden:
- vraag en markt
- elasticiteiten
- distributie
- promotie
- prijs
- inleidend marktonderzoek
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud:
In de dagelijkse praktijk van de ondernemer/marketeer spelen commerciële berekeningen een belangrijke rol in o.a.het in kaart brengen van de markt, het analyseren van de effectiviteit van de marketingmix en het maken van een kosten en baten analyse. In jaar 1 maakt de student kennis met de belangrijkste calculaties voor de ondernemer/marketeer: de break-evenberekening, marktschattingen, distributiekengetallen, vraagelasticiteit, berekeningen rond directe marketingacties, etc.
Commerciële Calculaties bevat de belangrijkste berekeningen die bij marketingbeslissingen horen.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet of Brightspace.
Inleidend
Inhoud:
In de dagelijkse praktijk van de ondernemer/marketeer spelen commerciële berekeningen een belangrijke rol in o.a.het in kaart brengen van de markt, het analyseren van de effectiviteit van de marketingmix en het maken van een kosten en baten analyse. In jaar 1 maakt de student kennis met de belangrijkste calculaties voor de ondernemer/marketeer: de break-evenberekening, marktschattingen, distributiekengetallen, vraagelasticiteit, berekeningen rond directe marketingacties, etc.
Commerciële Calculaties bevat de belangrijkste berekeningen die bij marketingbeslissingen horen.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet of Brightspace.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance