Vak: Stage buitenland credits: 30
- Vakcode
- CMVB18STB
- Naam
- Stage buitenland
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 30
- Taal
- Engels, Nederlands
- Coördinator
- B.J. Hoekman
- Werkvormen
-
- Stage, werk
- Toetsen
-
- Stage buitenland - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De CMD-beroepsspecifieke competenties zijn (A t/m D):
A2: De CMD'er verzamelt en analyseert wensen en behoeften van gebruikers en stakeholders in een gestructureerde complexe context
B1: De CMD'er genereert ideeën en analyseert hoe deze zich verhouden tot de probleemcontext
B2: De CMD'er beschrijft een concept voor een digitaal interactief product en
relateert deze aan de opgedane kennis, ideeëngeneratie en de probleemcontext.
C1: De CMD'er werkt digitale interactieve prototypes uit die doelmatig zijn en maakt hierbij gebruik van de juiste methoden en technieken
C2: De CMD'er gebruikt (multi)mediatechnologie ten behoeven van vormgeving
D: De CMD'er past meerdere evaluatiemethoden toe tijdens het ontwerpproces
De CMD-generieke competenties zijn (E t/m H):
H: De CMD'er kent de eigen sterktes en zwaktes, formuleert de leerbehoefte, reflecteert op hierop en neemt verantwoordelijkheid voor eigen handelen en stuurt zichzelf bij ten aanzien van leren
I1: De CMD'er onderscheid diverse onderzoeksmethoden en technieken en past deze toe in een gestructureerde complexe context
J1: De CMD'er onderzoekt nieuwe ontwikkelingen in de markt, binnen de organisatie of op het gebied van technologische
mogelijkheden
J2: De CMD’er bouwt het eigen netwerk uit, brengt mensen met elkaar in contact en stimuleert informatie-uitwisseling
A2: De CMD'er verzamelt en analyseert wensen en behoeften van gebruikers en stakeholders in een gestructureerde complexe context
B1: De CMD'er genereert ideeën en analyseert hoe deze zich verhouden tot de probleemcontext
B2: De CMD'er beschrijft een concept voor een digitaal interactief product en
relateert deze aan de opgedane kennis, ideeëngeneratie en de probleemcontext.
C1: De CMD'er werkt digitale interactieve prototypes uit die doelmatig zijn en maakt hierbij gebruik van de juiste methoden en technieken
C2: De CMD'er gebruikt (multi)mediatechnologie ten behoeven van vormgeving
D: De CMD'er past meerdere evaluatiemethoden toe tijdens het ontwerpproces
De CMD-generieke competenties zijn (E t/m H):
H: De CMD'er kent de eigen sterktes en zwaktes, formuleert de leerbehoefte, reflecteert op hierop en neemt verantwoordelijkheid voor eigen handelen en stuurt zichzelf bij ten aanzien van leren
I1: De CMD'er onderscheid diverse onderzoeksmethoden en technieken en past deze toe in een gestructureerde complexe context
J1: De CMD'er onderzoekt nieuwe ontwikkelingen in de markt, binnen de organisatie of op het gebied van technologische
mogelijkheden
J2: De CMD’er bouwt het eigen netwerk uit, brengt mensen met elkaar in contact en stimuleert informatie-uitwisseling
Inhoud
De stage is een externe leersituatie waarin studenten beroepsspecifieke en algemene HBOcompetenties ontwikkelen. Met die competenties – bestaande uit kennis, vaardigheden en gedrag – zal de pas afgestudeerde CMD-er op een professionele manier het werk kunnen uitvoeren in de latere beroepspraktijk.
De duur van de stage bedraagt ca. 100 werkdagen (inclusief StageEvent). Het uitgangspunt is een volledige werkweek op basis de cao van de stageorganisatie.
Tijdens de stage participeert de student in de dagelijkse gang van zaken van de stageorganisatie en –afdeling.
Hierdoor:
Getracht wordt om tijdens de stage een beroep te doen op alle competenties van het CMDcompetentieprofiel, maar in welke mate is afhankelijk van de aard van het stageadres, de werkzaamheden die de student daar uitvoert en de (persoonlijke) leerdoelen die de student zelf opstelt.
Bijzonderheden:
Halverwege de stage is er een verplicht StageEvent waar de student een presentatie dient te geven van zijn/haar stage.
De duur van de stage bedraagt ca. 100 werkdagen (inclusief StageEvent). Het uitgangspunt is een volledige werkweek op basis de cao van de stageorganisatie.
Tijdens de stage participeert de student in de dagelijkse gang van zaken van de stageorganisatie en –afdeling.
Hierdoor:
- maakt de student kennis met het werk van de communicatie- en/of multimediaprofessional.
- leert de student al doende de organisatie of afdeling kennen.
- oefent de student met de beroepsspecifieke en algemene competenties.
Getracht wordt om tijdens de stage een beroep te doen op alle competenties van het CMDcompetentieprofiel, maar in welke mate is afhankelijk van de aard van het stageadres, de werkzaamheden die de student daar uitvoert en de (persoonlijke) leerdoelen die de student zelf opstelt.
Bijzonderheden:
Halverwege de stage is er een verplicht StageEvent waar de student een presentatie dient te geven van zijn/haar stage.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT